Tallers de convivència a 3r d’ESO

Aquest passat 7 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO van gaudir d’un taller sobre convivència dins del programa “Ciutat i escola” de l’Ajuntament de Sabadell. L’alumne de 3r d’ESO Sergio Martínez ens relata l’activitat:

El passat 7 de novembre dues noies de l’ajuntament, l’Esther i l’Albajai, van anar al curs de 3r a fer una xerrada sobre la convivència de grup. Els van  dividir en dos grups i van explicar una mica què era la convivència. Aquesta xerrada es va realitzar perquè últimament a classe han sorgit alguns conflictes i cal millorar el respecte i la convivència. Arran d’aquestes activitats, tots esperen que el grup classe funcioni millor.

Després els van donar un full per fer una mica d’autoconeixement, és a dir, van haver d’explicar una mica com són ells, què els hi agrada i què no, què canviarien del seu grup… Aquesta última pregunta la van dir en veu alta. També van parlar una mica sobre el masclisme, l’homofòbia i el racisme i com es pot donar a les aules. Aquesta no és la única sessió, ja que se’n faran més a partir d’ara els dilluns.