Dia de la dona a l’institut

Article creat i editat per Esther Font (redacció de La Veu de La Serra).

Els alumnes de l’institut La Serra celebren el dia de la dona.

El passat dimecres 8 de març va ser el dia de la dona. Hi ha diverses versions sobre l’historia d’aquest dia , però la més coneguda es la que diu que al 1911, a una fabrica tèxtil on només treballaven dones, va haver-hi un incendi a causa de les míseres condicions en les que treballaven. Llavors van decidir reivindicar els seus drets i van manifestar-se a Nova York. Tot i que no esta del tot clar que això passes el dia 8.

Algunes alumnes van repartir llacets liles

Al institut La Serra, alguns professors van explicar als alumnes quina es l’historia d’aquest dia i algunes noies van ajudar a fer un mural amb diferents dibuixos de dones de totes les cultures i religions.

Per altre part, a totes les classes es va fer un debat amb fotos i dividits en dos grups (nois i noies) van donar la seva opinió com a “homes” i “dones”. En general va anar bastant bé tot i que va haver moltes opinions.

Dues noies de segon i una de primer van anar classe per classe repartint uns llacets simbolitzant el dia de la dona. I a l’assignatura de socials van posar un vídeo explicant perquè aquest dia es el dia de la dona. El podeu veure aquí: https://www.youtube.com/watch?v=M6baLvr9guU

En definitiva, una data que a l’institut no vam deixar passar per poder reivindicar una societat lliure, igualitària i sense discriminació per raó de gènere.