SORTIDA AL PLANETARI Descobrim els secrets de l’Univers (o Universos?)

A classe de TG, durant el primer trimestre, hem estat treballant l’Univers i tot el que el compon. Per això, vam fer una sortida al Planetari.

Vam anar amb metro, i, un cop allà, el grup de Foc ens vam quedar fora esperant. Aire va entrar a dins i va gaudir de l’activitat durant una hora més o menys. Quan van acabar, la classe de Foc vam entrar i vam fer l’activitat. Un cop acabada, vam tornar a l’institut.

El que vam fer dins del planetari va ser seure i mirar tot el que es projectava al sostre tot escoltant un guia que ens explicava coses. El que va sortir al sostre van ser moltes coses, així que intentaré resumir-ho. Primer, vam començar parlant sobre el dia i la nit. Després vam parlar d’estrelles, en concret del Sol. Vam descobrir els diferents tipus d’estrelles, quan moren, quant viuen… Tot seguit, vam parlar de les constel·lacions i els mites, també vam aprendre a trobar l’estrella Polar, i per això vam haver de conèixer el mite que hi ha sobre l’Osa Menor i l’Osa Major. També vam parlar sobre les nebuloses i ens va ensenyar un lloc on viuen i moren moltes estrelles juntes. Vam seguir la visita parlant sobre planetes: la seva rotació, la seva mida, la seva superfície… Vam aprendre que el Sol és molt més gran que els planetes, i que es creu que abans de Mercuri hi havia un planeta, però que es va acabar xocant contra el Sol. Finalment, ens va ensenyar l’Univers, vam anar allunyant-nos del nostre planeta i ens va explicar les teories dels científics sobre el gran que és l’espai i també que es creu que poden haver-hi múltiples universos. Amb aquesta última explicació vam fer ronda de preguntes i vam acabar.

De propostes de millora sobre la sortida, pensem que caldria anar amb més temps, ja que Aire va estar molta estona i nosaltres anàvem molt justos de temps i el guia va haver de resumir una mica.

També milloraríem que fos una mica més interactiu, perquè pensem que vam haver d’estar tota l’estona escoltant i no interveníem gaire. Però per la resta, vam gaudir molt.

Per Aina Palacios i Àlex Richter (classe FOC 1er d’ESO)