Com ho fem
Acompanyament emocional
L’acompanyament emocional de l’alumnat des de la seva entrada al centre i durant tota l’etapa, amb la presència de l’adult facilitador.
Processos d’educació inclusiva
La inclusió en el seu sentit més ampli per garantir la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat.
Enfocament globalitzat de l’aprenentatge
L’enfocament globalitzat de l’aprenentatge, amb les metodologies que hi són coherents, i el foment de la creativitat.
Els 10 eixos del nostre projecte
El nostre objectiu és crear les condicions idònies perquè els nois i les noies assoleixin els aprenentatges necessaris per al seu desenvolupament. Per això:
- Posem l’alumnat al centre del procés d’aprenentatge.
- Creiem en la naturalesa social de l’aprenentatge.
- Impulsem un aprenentatge inclusiu, sensible a les diferències individuals i potenciador de la igualtat d’oportunitats.
- Vetllem per un clima de convivència adequat i respectuós que afavoreixi l’aprenentatge.
- Promovem l’aprenentatge autònom.
- Fomentem el treball cooperatiu en grups naturals d’aprenentatge entre iguals.
- Prioritzem les àrees instrumentals per garantir l’assoliment de les competències bàsiques.
- Utilitzem l’aprenentatge globalitzat per reunir diferents àmbits curriculars i les competències digital, personal i social.
- Potenciem la creativitat i l’expressió a través de l’emoció i el plaer.
- Oferim orientació educativa continuada en tots els cursos mitjançant el pla d’acció tutorial.
L’atenció personalitzada
- Establim vincles: tots som tutors/es
- Respectem la diversitat de ritmes: grups heterogenis
- Codocència, desdoblament, suports específics a l’aula
- Atenem la individualitat en les maneres d’aprendre: Pla personal d’aprenentatge i treball
- Fomentem la consciència en l’aprenentatge: l’avaluació
- Vetllem per l’orientació des de 1r d’ESO
Recursos i suports
- Treballem en grup de manera cooperativa
- Fem ús de les noves tecnologies: dispositiu digital personal
- Treballem les competències bàsiques
- Fomentem la globalització dels aprenentatges
- Oferim moments de creació i expressió
- Adeqüem els espais d’acord amb la metodologia plantejada
La comunitat educativa
- Mantenim consciència de l’ús responsable dels materials i dels espais
- Impliquem les famílies en el procés
- Mantenim contacte amb els centres de primària
- Fem xarxa
L’inici de curs
- Acollida: període adaptació, coneixement i vinculació
- Material
- Socialitzat a l’aula
- Dispositiu digital per TG com a una eina educativa més
- Comunicació família escola
- Reunions (seguiment, avaluació)
- Entrevistes (quan s’escaigui)
Les sortides
- Camps d’aprenentatge / Colònies
- Sortides als espais educatius de l’entorn
- Sortides a la natura
- Sortides vinculades als àmbits
- Intercanvis lingüístics