Eixos del projecte

Com ho fem

Acompanyament emocional

L’acompanyament emocional de l’alumnat des de la seva entrada al centre i durant tota l’etapa, amb la presència de l’adult facilitador.

 

Alumnat fent un joc cooperatiu

Processos d’educació inclusiva

La inclusió en el seu sentit més ampli per garantir la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat.

Grup d'alumnes fent una creació de treball globalitzat

Enfocament globalitzat de l’aprenentatge

L’enfocament globalitzat de l’aprenentatge, amb les metodologies que hi són coherents, i el foment de la creativitat.

 


Els 10 eixos del nostre projecte

El nostre objectiu és crear les condicions idònies perquè els nois i les noies assoleixin els aprenentatges necessaris per al seu desenvolupament. Per això:

  • Posem l’alumnat al centre del procés d’aprenentatge.
  • Creiem en la naturalesa social de l’aprenentatge.
  • Impulsem un aprenentatge inclusiu, sensible a les diferències individuals i potenciador de la igualtat d’oportunitats.
  • Vetllem per un clima de convivència adequat i respectuós que afavoreixi l’aprenentatge.
  • Promovem l’aprenentatge autònom.
  • Fomentem el treball cooperatiu en grups naturals d’aprenentatge entre iguals.
  • Prioritzem les àrees instrumentals per garantir l’assoliment de les competències bàsiques.
  • Utilitzem l’aprenentatge globalitzat per reunir diferents àmbits curriculars i les competències digital, personal i social.
  • Potenciem la creativitat i l’expressió a través de l’emoció i el plaer.
  • Oferim orientació educativa continuada en tots els cursos mitjançant el pla d’acció tutorial.

L’atenció personalitzada

  • Establim vincles: tots som tutors/es
  • Respectem la diversitat de ritmes: grups heterogenis
  • Codocència, desdoblament, suports específics a l’aula
  • Atenem la individualitat en les maneres d’aprendre: Pla personal d’aprenentatge i treball
  • Fomentem la consciència en l’aprenentatge: l’avaluació
  • Vetllem per l’orientació des de 1r d’ESO

Recursos i suports

  • Treballem en grup de manera cooperativa
  • Fem ús de les noves tecnologies: dispositiu digital personal
  • Treballem les competències bàsiques
  • Fomentem la globalització dels aprenentatges
  • Oferim moments de creació i expressió
  • Adeqüem els espais d’acord amb la metodologia plantejada

La comunitat educativa

  • Mantenim consciència de l’ús responsable dels materials i dels espais
  • Impliquem les famílies en el procés
  • Mantenim contacte amb els centres de primària
  • Fem xarxa

L’inici de curs

  • Acollida: període adaptació, coneixement i vinculació
  • Material
    • Socialitzat a l’aula
    • Dispositiu digital per TG com a una eina educativa més
  • Comunicació família escola
    • Reunions (seguiment, avaluació)
    • Entrevistes (quan s’escaigui)

Les sortides

  • Camps d’aprenentatge / Colònies
  • Sortides als espais educatius de l’entorn
  • Sortides a la natura
  • Sortides vinculades als àmbits
  • Intercanvis lingüístics