Sentiments en una sola imatge: Taller de fotoperiodisme crític

El divendres 19 de gener els alumnes de les optatives Comunicació Audiovisual i Història del Món Contemporani de 1r de Batxillerat vam fer un taller de fotoperiodisme a la Biblioteca Marina Clotet, situada a La Sagrera.

La fotoperiodista Clàudia Frontino ens va explicar que el fotoperiodisme és una eina per informar, té un paper molt important a les notícies.

En primer lloc, ens va mostrar els diferents objectius que es poden tenir a l’hora de fer el clic a la càmera. Vam aprendre sobre les maneres de mostrar-se, empoderar-se o victimitzar-se. Vam reflexionar en conjunt sobre el pensament i el periodisme crític, de la controvèrsia que envolta el fotoperiodisme…

Després vam fer una activitat. Ens vam posar en grups i ens va donar una imatge a cada grup. Havíem de reflexionar d’acord amb algunes preguntes i després vam haver d’explicar als companys què passava a la fotografia i què ens volia donar a entendre.

Una de les imatges que més em van cridar l’atenció va ser la fotografia de Clàudia Frontino en què sortia una senyora vivint en un traster en unes condicions deplorables, era l’espai on vivia i hi tenia totes les seves pertinences.

Ens va agradar molt l’exposició i la varietat de fotografies que vam veure perquè mostraven diversos punts de vista del món, punts de vista més o menys sensibles, però tots humans.

En conclusió, vam gaudir molt la xerrada, va fer-nos reflexionar i vam entendre millor tot allò que envolta el fotoperiodisme, més enllà de la fotografia de guerra. La fotografia  ens dona a entendre els sentiments amb una sola imatge, ens fa empatitzar amb altres persones i altres vides.

Alumnat de l’optativa de Comunicació Audiovisual

1r de Batxillerat