Torna el concurs Odissea

Dilluns 15 de gener i durant quatre dies els alumnes de llatí i grec de l’institut Fort Pius participen de nou en el Concurs Odissea, que enguany s’ocupa de “L’alimentació a Grècia i Roma”.

El Concurs Odissea és un concurs en línia adreçat a estudiants de secundària des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat sobre cultura clàssica. Els dies 15, 16, 17 i 18 de gener els alumnes participants, en el nostre cas, de 4t d’ESO, han d’accedir a la pàgina web del concurs i respondre les preguntes que s’hi formulen, que són tres cada dia, a més d’una d’especial, acompanyada de 10-12 preguntes pista, el darrer dia dijous. Es publiquen a les 9:30 del matí i es poden respondre fins a les 9:30 de l’endemà.

Els alumnes de l’institut Fort Pius hi han participat durant molts anys, amb molts bons resultats, i enguany amb 4 grups de 4t d’ESO reprenem la tradició i aspirem a renovar la bona posició de fa 2 cursos, quan es van classificar per a la fase de desempat a Catalunya.

El nombre total d’alumnes participants és de 1156 en 486 grups a Catalunya, i 6268 en 2507 grups a tot Espanya. En aquest concurs els alumnes han d’aplicar totes les seves competències lingüístiques, i de cerca d’informació, primer per entendre els enunciats de les preguntes i després per trobar les respostes correctes. Tot un exercici de comprensió lectora i verificació de la informació.