Simultaneïtat amb estudis de música o dansa

L’Institut Fort Pius és un dels tres centres de referència a Barcelona (juntament amb Poeta Maragall i Jaume Balmes) per a l’alumnat que cursa simultàniament l’ESO o el Batxillerat i estudis professionals de música. El centre també ofereix avantatges per l’alumnat que cursa estudis reglats de dansa:

  • Prioritat d’admissió: Els estudiants de música tenen prioritat de matriculació en el procés de preinscripció, encara que no provinguin d’un centre adscrit sempre que acreditin haver superat les proves d’accés.
  • Adaptació horària: Es coordinen els horaris de l’alumne per facilitar el desplaçament i la compatibilitat amb centres com el Conservatori Municipal de Música de Barcelona (CMMB) o el Conservatori del Liceu.
  • Convalidacions i reduccions: Gestió específica de la convalidació de matèries (com música o optatives) i la reducció d’hores lectives per dedicar-les a l’estudi de l’instrument.
  • Seguiment tutorial: L’alumnat que cursa la simultaneïtat rep una atenció personalitzada de la tutoria, que té en compte la seva càrrega lectiva doble.

SOL·LICITUD

L’alumnat que cursa l’ESO o batxillerat i, simultàniament, estudis de música o dansa en conservatoris, centres professionals o escoles autoritzades, pot sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries en els termes que s’indiquen la normativa referenciada que s’especifica en aquest document.

Atès que totes aquestes possibilitats es fonamenten en el fet de simultaniejar estudis ordinaris amb els estudis de música o dansa, la sol·licitud s’ha de renovar cada curs.

Els alumnes que ho vulguin poden sol·licitar la convalidació o el reconeixement d’un nombre d’hores inferior a aquell a què tenen dret.

SIMULTANEÏTAT AMB ESTUDIS DE DANSA

  1. Normativa: Consultar la pàg. 4 en el cercador de centre (Mapa escolar del web del Departament) per tal de validar el centre formador, que ha de ser un centre amb un currículum oficial.
  2. Documentació que cal presentar durant els dos primers mesos de classe:
  • “Sol·licitud de reducció de matèries de l’educació secundària obligatòria (ESO) per als alumnes que cursen estudis de dansa en un conservatori o en un centre professional o en una escola de  dansa autoritzada” (model EDA1).

I també

  • “Certificat expedit pel conservatori o pel centre professional de dansa    en què s’acredita el curs que fa l’alumne/a” (model CDA1)

O bé

  • “Certificat expedit per l’escola de dansa autoritzada en què s’acredita el curs i el nombre d’hores de dedicació setmanal que fa l’alumne/a per al reconeixement de la matèria d’Educació Física de l’ESO i el batxillerat i/o les optatives de l’ESO” (model CDA2).
  1. Matèries que es poden convalidar.

SIMULTANEÏTAT AMB ESTUDIS DE MÚSICA

  1. Normativa: Consultar la pàg. 4 en el cercador de centre (Mapa escolar del web del Departament) per tal de validar el centre formador, que ha de ser un centre amb un currículum oficial.
  2. Documentació que cal presentar durant els dos primers mesos de classe:
  • “Sol·licitud de reducció de matèries de l’educació secundària obligatòria (ESO) per als alumnes que cursen estudis de música en un conservatori o en un centre professional o en una escola de  música autoritzada” (model EMU1).

I també

  •  “Certificat expedit pel conservatori o pel centre professional de música  en què s’acredita el curs que fa l’alumne/a” (model CMU1)

O bé

  • “Certificat expedit per l’escola de música autoritzada en què s’acredita el curs i el nombre d’hores de dedicació setmanal que fa l’alumne/a per al reconeixement de la matèria d’Educació Física de l’ESO i el batxillerat i/o les optatives de l’ESO” (model CMU2).
  1. Matèries que es poden convalidar:

Desplaça cap amunt
Ves al contingut