Tercera sessió de la formació de docents del programa Magnet

El dimecres 15 de novembre, es va celebrar la tercera sessió de la formació anual que està rebent l’equip docent de l’INS Fort Pius dins del programa Magnet.

Aquest programa impulsa aliances entre centres educatius i institucions d’excel·lència per transformar l’educació i superar la segregació escolar. Inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, a casa nostra està impulsat per La Fundació Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

En el cas de l’INS Fort Pius, ja és el segon any que treballem a partir d’una aliança amb el FabLab. Aquests centres d’educació i innovació, acullen activitats orientades a l’enginyeria, l’electrònica, la robòtica o la impressió 3D així com el treball amb metalls, fusta, plàstics o una gran varietat de materials.

L’objectiu final del projecte és apropar la cultura maker a l’alumnat i a l’equip docent, incorporant-la dins de la cultura del centre. Amb aquest objectiu, aquesta sessió s’ha dedicat a presentar al claustre les dues noves impressores 3D i començar la formació per aprendre a utilitzar-les.