Simulació del Consell de la UE

El passat dilluns 27 de Novembre, quinze alumnes de 4t d’ESO de Can Prunell van participar a l’activitat “Simulació del Consell de la Unió Europea” de la matèria d’Institucions de la UE de la Facultat de Dret de la UdG. Aquesta proposta està organitzada per la professora Mònica Plana, professora associada d’aquesta universitat amb la qual també vam col·laborar el curs passat. En aquesta sessió, l’alumnat universitari recreava una reunió del Consell de la UE, que actualment presideix l’Estat espanyol. Per grups representaven els ministres dels països membres i tenien com objectiu arribar a un acord sobre la directiva de l’elaboració i la comercialització de la xocolata, seguint els passos que es farien en un Consell real. Els ambaixadors junior havien de valorar les seves intervencions orals. Aquest curs és la tercera i darrera edició EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu). Una trentena d’alumnes de les dues seus participarà activament d’aquest programa. Ha estat una oportunitat per conèixer una pràctica a la Facultat de Dret i saber una mica més sobre una de les institucions cabdals de la Unió Europea. Moltes gràcies per aquesta col·laboració!