Optativa emprenedoria 4t Eso

Avui hem rebut la visita de l’alcalde i la regidora d’educació que han fet entrega del premi Beca Girona premi d’Europa 2023 que l’Institut Ermessenda de Girona guanya per segon any consecutiu Enguany el projecte que duu per títol: Europa amb iniciativa té com a objectius: – Afavorir el coneixement d’Europa i les seves institucions – Promoure el treball en equip, l’aprenentatge entre iguals i el pensament crític de l’alumnat tot fomentant la tolerància i el respecte davant la diversitat cultural, lingüística i religiosa. – Treballar a partir d’aprenentatges significatius, funcionals i d’interès per a l’alumnat per tal d’afavorir la seva motivació, el sentiment de participació democràtica i de pertinença a una comunitat. El projecte consisteix en fer propostes d’iniciatives ciutadanes europees que ens agradaria que es portessin a terme i que tinguin en compte els objectius de desenvolupament sostenible i estiguin relacionades amb el nostre entorn. Primerament ens hem informat què son les iniciatives europees i com funcionen. Hem fet un treball on cada alumne ha triat una iniciativa real i l’ha explicat a la resta de companys. En grups de 2 o 3 persones farem un estudi del nostre entorn per elaborar la nostra proposta d’iniciativa ciutadana europea. Entre tots triarem les 3 propostes que més ens agradin i les presentarem als eurodiputats durant el viatge a Estrasburg. El viatge es farà del 26 al 28 de febrer. Durant l’estada a Estrasburg visitarem el Parlament Europeu i el Consell d’Europa. Al Parlament Europeu participarem a un joc de rol on ens convertirem en eurodiputats per un dia i haurem de prendre decisions consensuades entre tots i veurem una sessió plenària en directe. També ens reunirem amb alguns eurodiputats de diferents països. Al Consell d’Europa farem una visita guiada on ens explicaran el seu funcionament i ens mostraran com és la seu per dins. És una gran oportunitat per tots nosaltres participar en aquest projecte i ens donarà l’oportunitat de conèixer com funciona la Unió Europea i el Consell d’Europa.