Festa d’inici del Projecte Rossinyol

El divendres dia 21 de novembre es va celebrar la festa d’inici del Projecte Rossinyol. Hi vam assistir tant els mentors (voluntaris de la UdG) com els mentorats (alumnes de diferents instituts que fa poc temps que som a Catalunya) amb les nostres famílies per tal de conèixer-nos tots.

En primer lloc van fer la presentació del Rossinyol els responsables del projecte. També van parlar la regidora d’Educació de l’Ajuntament, Sra. Isabel Muradàs, i l’alcalde, Sr. Carles Puigdemont.  A continuació, mentors i mentorats vam fer una activitat per conèixer les nostres parelles. A tots ens van donar la meitat d’un full en forma de puzle: havíem d’esbrinar qui tenia l’altra meitat del full. Un cop vam tenir fetes les parelles, entre tots vam anar llegint una cançó del grup Els pets i, finalment, la vam escoltar mentre vèiem el vídeo.

Per acabar ens vam fer una foto de grup i vam berenar tots plegats. Va ser una tarda fantàstica!

Text: Aryery Álvares i Andrea Mejía (1 ESO)

En què consisteix el Projecte Rossinyol?

Els/les mentors/es (estudiants universitaris que porten a terme aquest projecte) acompanyen periòdicament un nen/a per tal que conegui diferents espais de la ciutat, llocs d’oci i de diversió, àmbits de producció cultural, etc. Tot plegat es fa amb la pretensió d’accelerar el  seu procés d’integració. Fins avui s’ha anat  incrementant el nombre d’universitaris que participen en el projecte, així com el nombre d’infants en mentoria, que ja sobrepassen el centenar. El programa té un gran suport institucional, que prové tant de la Universitat com de les instàncies polítiques de la ciutat i del país. [Font d’informació: https://rossinyol2010.wordpress.com/blogs-2013-2014/]