UNA SESSIÓ DE CINEMA

La setmana passada, tots els alumnes de l’Institut Nou de Girona van tenir l’oportunitat d’assistir a una xerrada molt especial organitzada des de la matèria d’Educació Visual i Plàstica. Peter Welter i Marc Álvarez, productor i localitzador respectivament d’una famosa sèrie de televisió de la qual s’han rodat alguns capítols recentment a la nostra ciutat, van parlar a bastament de la seva professió davant d’un auditori que esperava expectant.

Quina és la tasca d’un productor de cinema? La clau ens la donava Peter Welter, que destacava la considerable responsabilitat que comporta aquest càrrec atès que consisteix a gestionar el pressupost destinat a una pel·lícula i a controlar-ne els diferents departaments: càmeres, escenaris, sons, maquillatge, vestuari, maquinistes… Amb gairebé vint anys d’experiència afirmava amb contundència que el veritable món del cinema no es correspon amb la visió idíl·lica que en tenim la majoria de nosaltres, sinó que es tracta d’un món dur que exigeix molts sacrificis en l’àmbit personal. No obstant això, comentava que la satisfacció en veure el producte acabat compensa les privacions que se’n deriven, i més quan es posa passió en allò que es fa. Quant a la feina del localitzador, en Marc va explicar-nos que té la missió de buscar diferents opcions dels llocs que descriu un guió, que llavors cal desglossar en escenes. Un cop triats els escenaris definitius on es gravarà, cal coordinar els diversos departaments per tal que tot estigui a punt el dia del rodatge.

Els dos convidats van donar una visió molt més àmplia de la seva feina en general i de la seva trajectòria personal en resposta a les qüestions, nombroses i interessants, que els van dirigir els estudiants de 1r i 2n d’ESO. Finalment, els nois i noies van poder marxar satisfets d’haver après què hi ha darrere d’una gran pel·lícula, d’haver vist l’altra cara del cinema.