INTERCANVI. D’Itàlia a Girona

Dilluns, 25 de maig

A quarts d’una del migdia, van arribar al nostre centre els estudiants italians que venien de Darfo. El primer que se’ls va fer va ser una visita guiada a l’institut, per això van entrar uns minuts a les nostres classes. Per fi els vèiem! A les 12.45h aproximadament els vam rebre al auditori i es va fer una petita presentació. A continuació els vam oferir un pica-pica de benvinguda per trencar el gel. Al principi va costar que ens relacionéssim però finalment, tot i que havíem d’utilitzar l’anglès, vam començar a parlar. Llavors vam tornar a l’auditori per fer les parelles i a l’hora habitual vam plegar. Cada estudiant italià va marxar amb la seva corresponent parella d’acollida per poder instalar-se a la que seria casa seva durant una setmana.

Dimarts 26 de maig

Un grup d’alumnes del nostre centre van portar tots els estudiants italians a conèixer la nostra ciutat amb el professor d’anglès, Òscar Pérez, i les professores italianes.

La visita guiada es va realitzar en anglès des de les 9h fins a les 14h, i els alumnes que van fer de guies van ser: Hafsa Banane, Naomi Dragan, Nataly Galindo, Pol Gaya, Andrea Gildau, Arnau Gispert, Ivan Jiménez, Eloy Martínez i Nilo Torre. L’auxiliar de conversa en anglès que ha estat al centre, Maggelien, va ajudar a preparar aquesta activitat.

Vam veure els llocs més emblemàtics i simbòlics de Girona. A la tarda, l’Òscar i alguns pares van organitzar una trobada al parc Migdia i després, un sopar al restaurant König de Vilablareix.

Dimecres 27 de maig

En arribar a l’institut, de 8 a 9h i de 9 a 11h, els alumnes de 1r A i 1r B respectivament van fer una demostració d’acrosport i un torneig de floorball, un esport d’equip que es juga amb un estic lleuger i que consisteix a ficar una pilota plàstica a la porteria contrària. Es van fer equips mixtes d’italians i catalans i es dur a terme una competició femenina i una altra de masculina.

Llavors, després de l’esbarjo, nosaltres vam anar a classe mentre els estudiants italians anaven fer una visita al Museu del Cinema de Girona. Aquesta vegada els guies van ser Emma Gómez i Pau Ribas, que els van explicar en anglès el contingut del museu.

A les quatre de la tarda i fins a les vuit del vespre, tots els alumnes italians van anar a visitar Platja d’Aro.

Dijous 28 de maig

Dijous va ser un dia inoblidable, vam aprendre moltes coses –aquest cop fora de l’aula- i ens vam divertir moltíssim. Al matí els professors ens havien organitzat una gimcana per Girona: havíem d’anar a diversos punts de la ciutat i un cop allà respondre les qüestions que se’ns formulaven en un petit dossier. Vam tenir com a convidats els alumnes italians i els nens i nenes de cinquè de l’escola Pericot. Per això, vam fer grups mixtes d’onze estudiants capitanejats per un professor o professora. Alguns dels llocs o monuments que ens indicaven eren el Cul de la Lleona, el pont de Ferro, la catedral o el mapa de París que hi ha a les voltes de la Rambla. Vam sortir del centre a les nou, després d’haver escoltat les explicacions i d’haver-nos organitzat per grups, i vam anar fins a la plaça de la Independència, on vam començar la gimcana. A les dues ja tornàvem a ser al centre.

A les set del vespre va començar el sopar de comiat, ja que el dia següent els italians tornaven al seu país. Tots els alumnes hi estàvem convidats, i cadascú va portar alguna cosa per menjar: vam fer un pica-pica molt complet. Llavors vam poder ballar a la discoteca. Va ser genial!

Divendres 29 de maig

Al matí, a l’hora de tutoria, vam anar tots a l’auditori per parlar sobre l’experiència que comporta l’intercanvi i per acomiadar-nos perquè a tres quarts de nou arribava l’autobús que portava els italians cap a Barcelona. El comiat va estar ple de llàgrimes i emocions, tots ens van fer una gran abraçada i els italians van marxar.

L’experiència ha estat molt enriquidora per a tots i ens ha ajudat molt a practicar l’anglès, a més de fer nous amics d’un altre país.

Texst: Nataly Galindo, Emma Gómez (1ESO B) i Jesús López (1ESO A)