Colònies a Santa Pau

Dimecres 25 de març. Rumb a l’aventura!

Els alumnes vam arribar a l’institut a les 9.45. Tots estàvem molt nerviosos perquè ja faltava poc per iniciar l’aventura! Finalment vam acabar marxant a dos quarts d’onze perquè l’autobús va venir amb retard. Tots ens vam acomiadar dels nostres pares abans de pujar-hi. Durant el trajecte no paràvem de cantar cançons i de fer fotos!

Quan vam arribar a destí, vam menjar l’esmorzar que portàvem i de seguida vam iniciar la ruta des de la Fageda d’en Jordà fins al volcà de Santa Margarida. Ens ho vam passar molt bé, tot i que alguns alumnes van acabar ben bruts de fang. La passejada va ser d’allò més divertida. Després vam anar a dinar i en acabat ens vam dirigir a la casa de colònies. En arribar-hi, ens vam adonar que la calefacció no funcionava, així que vam marxar a una altra casa.

Quan vam baixar de l’autobús vam veure que els monitors de colònies duien unes màscares: després vam saber que era perquè hi havia uns virus provocats per zombis. Vam tenir una mica de temps lliure per instal·lar-nos a les habitacions i per jugar, parlar, etc.

A continuació vam fer una activitat d’orientació que es deia “Ruta per escapar dels zombis”. Consistia a aprendre una ruta per si els zombis ens atacaven. L’objectiu d’aquesta activitat era que aprenguéssim a seguir les instruccions d’un mapa i a utilitzar diferents objectes, com pot ser una brúixola, que ens poden ser útils per orientar-nos dins d’un bosc. Durant les activitats vam parar una estoneta per berenar i, quan les vam acabar, ens van deixar temps lliure per poder-nos dutxar i acabar d’instal·lar-nos a les habitacions.

Cap a les vuit vam sopar: de primer hi havia verdura i de segon salsitxes, tot acompanyat d’aigua, amanida, pa i postres. En acabar vam sortir a fer l’últim joc del dia, que consistia a trobar quatre símbols que portaven els monitors. N’hi havia, però, un de dolent, i si ens tocava havíem de tornar a començar el joc, per tant, a fer totes les proves.

La nit va ser plena de rialles, crits i espants, ja que no hi havia llum, només teníem les nostres llanternes. Cap a les onze vam anar a les habitacions per dormir. Estàvem morts de cansament però, tot i això, la nit a les habitacions es va allargar tot el que els professors ens van deixar!

Text: Tatiana Mendoza

Divendres 26 de març. Tallers i discoteca!

El segon dia, els nois que no havíem dormit massa vam anar a caminar a la muntanya a les set del matí acompanyats per un professor. Després tots vam fer un esmorzar que consistia en cereals, torrades, melmelada, galetes, llet, cacau en pols i sucs de fruita.

A continuació, vam marxar tot caminat fins al poble de Santa Pau. Allà vam conèixer en Josep “Pauet”. En Josep és el propietari de Can Pauet, un bar tot curiós perquè des de fa molt temps hi ha instal·lada una estació meteorològica d’on treu totes les dades perquè els pagesos, i tots els que hi estiguin interessats, sàpiguen el temps que els vindrà. En “Pauet” ens va explicar que podíem saber si els mesos de tot un any serien més o menys plujosos mirant les diferents capes d’una ceba a les quals havíem afegit sal i deixat a sol i serena durant una nit. Ens va fer la demostració al bell mig de la plaça i l’endemà ens va trucar per dir que el juliol serà sec però a l’agost hi haurà moltes pluges (com que són els mesos de vacances eren els que ens interessaven més!).

Tot seguit vam fer una gimcana fotogràfica pel poble a fi de conèixer les seves parts més representatives i la seva història. Quan vam acabar, ens va venir a recollir un autocar que ens va tornar a la casa de colònies.

Llavors va venir l’hora de dinar: vam menjar arròs a la cubana amb amanida i carn. De postres un iogurt. De la Fageda, clar!

Després vam jugar una estona fins que van arribar els monitors. Ens vam dividir en els quatre grups que havíem fet el dia anterior i vam realitzar diverses activitats amb els monitors: botànica, on vam descobrir la vegetació de la zona (faigs, roures…), i vam aprendre com es classifiquen les diferents espècies de vegetals, vam fer observació de petjades i extremitats d’animals que viuen a la zona i dels seus hàbits. En aquest taller, entre altres coses, vam escollir un dels animals que habiten a la zona i vam recrear-ne la seva petjada amb guix. També vam fer un taller on ens van ensenyar a fer cistells amb vímet de diferents colors i cadascú va poder fer el seu.

A l’hora de berenar vam menjar pa amb xocolata i fruita. A continuació tocava temps lliure i alguns ja es dutxaven i es preparaven per la discoteca que ens esperava al vespre. Llavors ja era l’hora de sopar i tothom estava molt animat pensant en la festa d’aquella nit. Els monitors ens tenien una sorpresa preparada: havíem de fer dues files, una de nois i l’altra de noies, per cantar cançons. Les noies cantaven molt agut i fent gestos de noia i en canvi els nois cantàvem ben greu i fèiem gestos de nois. Per fer-ho més divertit, vam intercanviar la cantata.

Ja era hora d’anar a la disco. Va ser el més divertit! També hi havia jocs de taula i tennis de taula. Vam acabar ben afònics ja que havíem estat cridant i ballant.

Text: Joan Rodríguez (1ESO B)

Divendres 27 de març. Últim dia de colònies

Després de dos dies de passar-nos-ho bomba va arribar el moment de marxar, però abans vam fer les ultimes activitats. Ens van repartir en cinc grups que feien una cosa diferent: termòmetres, baròmetres, pluviòmetres, i anemòmetres. Ens ho vam passar de meravella!

Quan tothom va haver acabat vam posar les nostres creacions en unes caixes i ens en vam anar a pintar les petjades d’animals que havíem fet el dia abans. Ens van quedar molt bé. Quan totes les petjades van estar fetes i pintades ens van deixar una estona per jugar a futbol, corda, volei, prendre el sol o simplement xerrar amb els amics i fer-nos les últimes fotografies. Després vam anar a menjar un àpat exquisit.

En acabar ens van deixar una estona per córrer i just després ens vam acomiadar dels monitors i vam pujar al bus. Una monitora es va posar a sota d’una de les finestres i quan menys ens ho esperàvem saltava i ens feia un ensurt mentre ens acomiadàvem de la resta de monitors.

A l’hora de marxar les cares van canviar, ja ningú no reia, i fins que no vam girar la cantonada no vam parar de dir adéu.

Text: Agnès Marco

QUÈ PENSEN ELS ALUMNES DE LES COLONIES?

• El menjar de les colònies era boníssim! (Joan Sala)
  • Tot el dia vam estar caminant i gaudint. (Joel Del Moral)
  • El joc de nit va ser cansat però també va ser molt divertit. (Iker Rivero)
  • La caminada va ser esgotadora. (Pol Gaya)
  • Un pas a la natura i un salt al coneixement. (Ivan Jiménez)
  • Vam visitar la Fageda d’en Jordà i em va encantar. (Martí Coll)
  • El joc de nit va ser interessant. (Biel Fall)
  • Vam veure molts animals i hi va haver disco! (Emma Gómez)
  • M’han caigut genial els monitors i les activitats eren molt xules. Era tot molt “Kuki”. (Laura Del Moral)
  • M’ho vaig passar molt bé, ho tornaria a repetir. (Anna Torrabadella)
  • Una experiència fantàstica en un lloc meravellós! Però em faltaven els “crispies”. (Nataly Galindo)
  • El lloc on vam anar és molt maco i inspira molt. (Lara De Sousa)
  • Vam anar a un volcà i del cansament vam explotar! (Laia Baixauli)
  • Van ser uns dies molt especials que mai oblidaré. (David Cullell)
  • Va ser una experiència preciosa a la natura. (Biel Pont)
  • Bona experiència a la natura amb els meus amics. (Marc Giralt)
  • Em va agradar molt! (Fran Ortega)
  • Bones emocions fora de la ciutat. La nit va ser apassionant! (Joan Rodríguez)
  • (Marcelina Jagliello)
  • M’han agradat molt l’experiència! (Jesús Manuel)
  • Va ser una experiència molt divertida, i que no l’oblidaré mai. (Gashaw Lladó)
  • Han estat les millors colònies fins ara! ( Tati Mendoza)
  • Les colònies van ser molt divertides, però l’activitat d’observar les plantes es podria millorar. (Adrià Polanco)
  • Les activitats em van semblar molt interessants, i tothom s’ho va passar molt bé. (Naomi Dragan)
  • Va ser molt divertit, i tothom s’ho va passar súper bé! (Joneima)
  • M’ha agradat molt l’activitat de nit. (Jia Jia Chen)
  • Han estat unes de les millors colònies que he fet mai. (Cristian Salas Galera)
  • M’ha agradat molt el meu equip, i les activitats han estatmolt divertides. (Aryery Álvares)
  • Va ser immillorable! (Agnès Marco)
  • Va ser impressionant, sobretot la primera nit pel bosc. (Pau Ribas)
  • A mi personalment em va encantar, van ser unes de les millors colònies de la meva vida, i sense dubte m’ho vaig passar súper bé. (Andrea Gildau)
  • Aquestes colònies han estat molt divertides, sobretot les dues activitats de nit, en les quals m’ho vaig passar molt bé. (Roger Riera)
  • Una de les millors colònies que he fet a la meva vida. Unes activitats súper divertides, i uns monitors genials! (Nilo Torre)
  • Aquestes colònies m’han agradat molt , perquè els monitors eren molt divertits, i també ho eren els jocs. (Majula Sanaweh)
  • Trobo a faltar els monitors, perquè eren molt simpàtics i comprensius. (Alèxia Fernàndez)
  • Molt divertit, sobretot el joc de nit dels zombis. (Yeray Martínez)
  • La sortida a les colònies va ser molt divertida. Vam fer activitats de dia i de nit i totes genials. (Cristian Amador)
  • Unes colònies inoblidables, que superen fins i tot les de 6è. (Inti Arroyo)
  • Van ser unes colònies molt interessants, ja que els tallers van ser molt encertats. El monitors eren molt divertits, sobretot el dia que vam arribar. (Eloy Martínez)
  • La primera nit no l’oblidaré mai. (Marcos Carrasco)
  • Ens va agradar moltíssim, i crec que tothom està d’acord amb mi. Les activitats, els monitors, la casa, tot va ser perfecte! (Arnau Gispert)