Albert Planadevall porta Ràdio Flaixbac a l’Institut Nou de Girona

El dimecres dia 22 d’abril, en el marc de la Setmana Blava, vam poder escoltar la conferència d’Albert Planadevall, presentador del Feedbac i responsable de les xarxes socials a Ràdio Flaixbac. Vam tenir com a convidats d’excepció els alumnes de sisè del Pla de Girona. Dissortadament, els nens i nenes de l’escola Pericot, que també havien estat convidats, no van poder assistir a la xerrada.

L’Albert ens va parlar del tractament de la llengua catalana a la ràdio. Potser no arribem a ser conscients de la gran tasca que hi ha darrere d’un programa radiofònic, però hem de tenir en compte que en aquest mitjà de comunicació només hi ha veu, i les paraules n’esdevenen les protagonistes absolutes. Ens va parlar de la correctora lingüística de l’emissora, una persona que desenvolupa la gran tasca d’escoltar els programes i revisar els guions per tal d’esmenar-ne els errors comesos i de comentar-los amb els locutors. És difícil, manifestava, ser molt normatius i arribar al públic, perquè la gent jove, quan parla, usa un llenguatge col·loquial. No obstant això, al programa Feedbac es mantenen al llindar: parlen un llenguatge col·loquial però sempre correcte des del punt de vista normatiu.

La xerrada va resultar molt interessant per tal com l’Albert va ser molt proper al públic, que li va formular un munt de preguntes sobre la seva feina i el funcionament de la ràdio.