Diada de Sant Jordi

Els alumnes van arribar molt puntuals i contents. Ja sabien que seria un dia diferent, lúdic i cultural a la vegada, però ple d’emocions. Van pujar a les aules i se’ls van donar les instruccions del dia. Cap a un quart de nou vam sortir del centre de manera ordenada i escalonada –cada vuit alumnes amb un professor- en direcció a la Rambla per viure i respirar sobre el terreny una de les tradicions, potser la més emblemàtica, del nostre país.

Ens vam trobar a la plaça Catalunya i ja vam veure l’Òscar, tutor de 1r A, que hi havia anat a primera hora per tal d’ocupar un lloc ben estratègic on poder ubicar la nostra paradeta de roses. Com estava previst, quatre alumnes es van quedar amb ell per ocupar-se de la venda i la resta vam seguir fins a la Rambla, on vam poder veure i tocar els llibres exposats a les diferents parades. Ens hi vam entretenir una bona estona. Quan vam ser al capdavall vam enfilar pel carrer Argenteria i vam continuar pel pont de Ferro fins a la plaça Independència, vam pujar pel carrer de Santa Clara i ens vam tornar a reunir a la parada del nostre institut. Allà ens vam acomiadar dels companys que es quedaven i vam tornar al centre, on alguns van preparar una altra paradeta de llibres i roses a l’entrada del centre i la resta vam aprofitar l’esbarjo per menjar uns entrepans (volem agrair l’AMPA el detall  d’haver-nos ofert l’esmorzar) i per fer l’intercanvi de llibres.

Cap a dos quarts de 12 ens vam dirigir al parc de Vista Alegre, on vam fer jocs per equips que van resultar molt divertits. A la una del migdia tots havíem de ser a l’auditori de l’institut per fer un petit acte de celebració de la diada. Allà vam poder escoltar fragments de l’obra d’Antoine de Saint-Exupéry, El petit príncep, en les diferents llengües presents al centre (català, castellà, francès, portuguès, romanès, polonès, xinès…), també vam escoltar poemes recitats de diversos autors i es van llegir els textos seleccionats per participar en els Jocs Florals i Escolars de l’Ajuntament de Girona.

A l’hora prevista es va donar cloenda a la celebració de sant Jordi a l’institut, però la jornada continuava. Molts dels alumnes tenien previst assistir, a la tarda, a la plaça Ciutat de Figueres, on la nostra AMPA muntava la paradeta de llibres, roses i manualitats juntament amb altres centres educatius del barri de Montilivi: l’escola bressol l’Olivera i les escoles Pericot i Pla de Girona. Va ser una diada ben intensa!