Mar Altadill Cordero i Pau Bardí Puigdefàbregas, finalistes en els Premis de Recerca 2021 del Consell Comarcal del Baix Ebre

Mar Altadill Cordero, alumna de 2n de Batxillerat de l’Institut Dertosa, ha estat una de les finalistes en la categoría de treballs de recerca de l’àmbit científic. En el seu treball “Pertorbacions Ionosfèriques”, Mar ha estudiat les bombolles que es formen a la ionosfera. La ionosfera és una capa de l’atmosfera terrestre caracteritzada per estar fortament ionitzada. Les pertorbacions ionosfèriques estan provocades pels canvis bruscos de densitat i són responsables d’alteracions en la propagació de les ones electromagnètiques. Per exemple, poden causar afectacions en els sistemes GPS.

Pau Bardí Puidefàbregas també ha estat finalista en la categoria de recerca científica amb el treball Dins els pèls de Xebo: la conducta d’un goril·la dominant en captivitat, Aquest mateix treball va ser proclamat com un dels tres millors treballs sobre ciències biològiques de Catalunya. Tal com explica l’alumne: “tracta d’un estudi etològic de més de quinze hores i mitja d’observació d’un esquena argentada al Zoo de Barcelona, una entrevista a la conservadora de primats per afinar-ne algunes de les conclusions i descobrir la tasca del parc, i una enquesta amb l’objectiu d’esbrinar el coneixement general d’aquests mamífers”.

Enhorabona als dos!