L’alumne Èric Serres guanya el Concurs de Tdr de la Fira Joan Cid i Mulet

L’alumne Èric Serres, de 2n de Batxillerat F, l’escènic, s’ha emportat el XV Concurs de Treballs de Recerca que s’organitza des de la Fira Literària Joan Cid i Mulet del poble de Jesús. L’estudi en qüestió és “L’arbre sintàctic arrelat a l’educació”, que estava tutoritzat per la professora Olga Gas del Departament de Llengua i Literatura Catalanes. El resum d’aquest excel·lent estudi lingüístic ens l’aporta el propi autor:
Les funcions sintàctiques de la llengua catalana han estat objecte d’estudi amb orientacions ben definides des de l’inici del segle XX. Actualment, els estudiants de formació no especialitzada, als instituts, la coneixen a través d’un model resultat de la tradició educativa. Els continguts que s’ensenyen, naturalment, no són molt extensos, però la manca de profunditat a l’hora de definir les bases de la sintaxi té efectes seriosos. La manera com està exposada la matèria, subjecta a una anàlisi última, desencadena dubtes que afecten la comprensió dels fonaments de les funcions sintàctiques. Si es va més enllà, resulta que totes les qüestions són de caire semàntic. En aquestes circumstàncies d’inestabilitat, cal recórrer a fonts de professionalitat acadèmica estricta, per tal de valorar l’explicació sintàctica oferta als estudis no especialitzats. Les següents pàgines de reflexió lingüística analitzen quina és la relació de la semàntica en les funcions sintàctiques, no només a nivell teòric, sinó també a nivell educatiu.
Va rebre el guardó el passat dissabte 15 d’abril en el marc de la Fira literària que porta el nom de l’il·lustre intel·lectual catalanista que va haver de sofrir un llarg exili de 40 anys al país asteca. Justament 8 familiars seus (la seua nora, els seus tres nets, l’esposa d’un dels nets i tres besnets) van ser presents en l’edició d’enguany, vinguts des de Mèxic.
Ens cal felicitar Èric per la qualitat del treball, així com pel nivell acadèmic que està assolint.