Dia internacional de la llengua materna

El dia 21 de febrer se celebra el dia internacional de la llengua materna, en remembrança d’uns fets tràgics en defennsa de la llengua pròpial: entre 1951 i 1952 el bengalí va ser l’objectiu central del Moviment per la Llengua Bengalí (Bhasha Andolon) a l’anomenat Bengala Oriental (avui Bangla Desh), l’urdú era legalment l’única llengua nacional del Domini del Pakistan.El 21 de febrer de 1952 estudiants i activistes van ser tirotejats pels militars i la policia a la Universitat de Dhaka i tres joves estudiants i altres persones van ser assassinades.

Enguany al nostre centre hem organitzat activitats diverses de commemoració d’aquesta jornada tan emblemàtica en l’àmbit lingüístic. Els alumnes del 1r batxillerat internacional van realitzar portar a terme uns murals amb el mapa del món com a espill de la gran varietat lingüística, riquesa cultural en estat pur. També s’ha inclós la traducció a uns 18 idiomes de la frase il·lustrativa: el poble que perd la seua llengua perd la seua identitat. Hem pogut escoltar aquest missatge en un vídeo amb l’accent holandès, portuguès, àrab, amazic, xinès, moldau-romanès, ucraïnès, rus.