L’òpera El Monstre al laberint al Gran Teatre del Liceu

Dimecres 31 de maig el nostre alumnat de 1r i 2n de Batxillerat escènic va tindre l’honor de participar en un espectacle que ha fet història veritablement. Es tracta de l’òpera: El monstre al laberint, en el marc inigualable del barceloní Gran Teatre del Liceu.

Tal com la trobem resumida ben acuradament al web del Liceu: aquesta és una òpera que reinterpreta un mite clàssic —Teseu i el minotaure— des d’una mirada actual que pretén oferir als joves, a banda d’una experiència artística, una reflexió sobre realitats socials ben properes. Un viatge iniciàtic en la cultura i el pensament.
Sobretot hem de tindre en compte el fet que El monstre al laberint està concebut com una creació col·lectiva en què centenars de joves de diversos instituts i centres educatius comparteixen escenari amb professionals de la música i les arts escèniques. Un projecte participatiu que ens brinda l’oportunitat d’apropar-nos a l’òpera, ja sigui venint de públic o pujant a l’escenari.
Tanmateix, va ser una experiència molt enriquidora, inoblidable per a tot l’alumnat. La bellesa estètica del temple dels teatres catalans, la capacitat de coordinació de tants participants, la motivació de l’alumnat, tot plegat un espectacle únic.
Cal agrair als professors del nostre centre: Clàudia Gimènez, Cristina Ortí i Jaume Martínez, per la seua motivació i la gran faena que han estat realitzant durant els darrers mesos. Òbviament, ens sentim molt orgullosos del resultat aconseguit pel nostre alumnat, que mai oblidarà les sensacions viscudes al Liceu.
Val a dir que hi van participar alumnes d’altres centres de les Terres de l’Ebre com: Intitut els Alfacs de la Ràpita, Institut Terra Alta de Gandesa, Institut-Escola El Temple de Tortosa, Institut-Escola Daniel Mangrané de Jesús, Institut les Planes de Santa Bàrbara.
Moltes gràcies a tots els professionals i els alumnes que ens han permès viure aquest espectacle esplèndid, també als membres de l’AFA que van organitzar el viatge al Liceu per a progenitors, familiars i professorat. Continuarem caminant cap a Ítaca!