Homenatge al lingüista Joan Beltran

Dijous 24 de novembre es va celebrar un gran homenatge universitari a la figura del linguista tortosí Joan Salvador Beltran i Cavaller, membre de la secció filològica de l’Institut d’Estudis Catalans i Creu de Sant Jordi. Estava organitzat per les tres universitats amb seu a la ciutat: URV, UNED i UOC, i va tenier lloc a l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre de la URV. Hi va intervenir Emigdi Subirats, professor del Departament de llengues estrangeres del nostre centre, qui en representació d’Òmnium Cultural de les Terres de l’Ebre, va parlar de la seva relació personal amb l’homenatjat i de la importància dels seus estudis sobre la varietat dialectal ebrenca del català. Posteriorment va recitar poemes d’autors procedents de tota la geografia dels Països Catalans: Gerard Vergés de Tortosa, Antoni Ciuffo de l’Alguer, Josep Sebastià Ponç de Perpinyà, Marian Villargómez d’Eivissa, Salvador Espriu d’Arenys i Vicent Andrés Estellés de Burjassot. El va acompanyar a la guitarra durant la seva recitació Joao Roberto Ferrao, alumne de 2n de batxillerat escènic del nostre centre. L’acte es va cloure amb una actuació musical de 4 alumnes del batxillerat artístic igualment: Judith Fernández, Nerea Sánchez, Joao Ferrao i Enric Soria que van interpretar Nothing else matters de Metallica. La participació dels nostres alumnes del batxillerat artístic en actes literaris de la ciutat ja és un clàssic.

img-20161127-wa0001