Jornades del patrimoni literari ebrenc

La Biblioteca Marcel·lí Domingo ha estat la seu de les magnífiques Jornades del Patrimoni literari ebrenc que s’han celebrat del 21 al 25 de novembre. Han estat unes jornades dedicades a diversos autors històrics de la literatura catalana a les Terres de l’Ebre: Jesús Massip, Zoraida Burgos, Joan Beltran, i dos autors estretament relacionats amb el nostre centre, Manuel Pérez Bonfill i Joan Baptista Manyà. Vam poder escoltar grans xerrades com la que va impartir Laura Borràs, presidenta de la Institució de les Lletres Catalanes, o la cantant tortosina Montse Castellà.

La xerrada de Mn. Manyà va anar a càrrec del veterà arquitecte i periodista Josep Bayerri el qual va lloar la figura d’aquest històric professor de l’institut que va esdevenir un dels grans teòlegs escolàstics del segle XX, natural de Gandesa, el qual hauria merescut rebre el Premi d’honor de les Lletres catalanes.

Quant a la jornada dedicada a Manuel Pérez Bonfill, hi van prendre part un seguit de professors i artistes estretament vinculats a l’Institut també. Concretament, els ex-alumnes Sílvia Sabaté i Pere Ponce, destacada actriu i actor del panorama català; l’ex-professor Manel Ollé i el professor Emigdi Subirats, qui va usar el poeta andalús Antonio Machado com a fil conductor d’una xerrada dedicada al model de classe de literatura del nostre professor de sempre.

img-20161127-wa0003