Visita a la Catalonia Film School

Dijous 17 de novembre, i per segon any consecutiu, els alumnes dels quatre grups del batxillerat artístic van realitzar una visita a la Catalonia Film School de Vilanova i la Geltrú (Garraf). Es tracta d’un prestigiós centre, situat a l’elegant i cèntric edifici Neàpolis, en el qual s’imparteixen diferents graus i tallers relacionats amb el setè art. En molt pocs anys s’ha convertit en una de les principals escoles de cinema del país.

Primerament, el cineasta i professor, David Sanz, va informar adequadament sobre els diferents estudis que s’hi poden cursar, tant en l’àmbit de la interpretació com el de la direcció cinematogràfica. Cal agrair-li el fet que anés detallant el format de les diverses assignatures i posant exemples entenedors. Han gaudit de l’emissió d’un dels documentals produïts al centre.

Posteriorment els alumnes van poder fer una visita a la resta d’instal·lacions, que inclouen: el plató televisiu i d’enregistrament, unitat mòbil i diverses aules d’ensenyaments específics. La Masterclass final va ser impartida pel també cineasta i professor Tony López, qui va voler fer cinc cèntims de les qualitats que ha de tenir un bon actor i una bona actriu.

Finalment, els alumnes van poder prendre part en un taller d’interpretació que ens va resultar molt didàctic i divertit. A la tarda, vam visitar la vila de Sitges, on vam poder trepitjar un dels nuclis antics més ben conservats del país, amb carrerons blancs i estrets que conserven una gran bellesa estètica.

La relació amb la Catalonia Film School està sent força fructífera. Com a exemple, l’exalumna vinarossenca Demi Ferra hi està matriculada, mentre que els seus cursos semblen que han interessat força alguns dels alumnes que l’han visitada avui. Es tracta d’una sortida didàctica i de notable interès, que ens permet col·laborar en la difusió dels estudis cinematogràfics entre el nostre alumnat.

img-20161127-wa0006