NOIS i NOIES: Els mateixos drets i els mateixos deures

El passat mes de juny van estar elaborant diferents curtmetratges amb la temàtica comuna de la igualtat de gènere.  En aquests vídeos vam treballar diverses problemàtiques que sovint afecten a la nostra societat; com la desigualtat  laboral entre homes i dones, la violència de gènere, els prejudicis per raó de gènere en l’esport i molts d’altres.

Aquesta tardor  hem estat treballant amb les Escoles de Primària del nostre barri: el Ramon y Cajal i  el Ramon Berenguer III

Vam començar l’activitat amb un joc dirigit pels alumnes de 4t d’ESO per tal que els alumnes de 6è reflexionessin  sobre l’ús d’objectes quotidians. En petits grups de nens i nenes van haver de  decidir si  eren objectes per home,  per dones o per qualsevol dels dos, reflexionant sobre qui els feia servir majoritàriament i el per què.

Després del joc els alumnes de 4t d’ESO van exposar breument com es van elaborar els curtmetratges i els vam veure tots plegats. En acabat,  vam fer un debat tots junt sobre les diferents problemàtiques tractades en els curtmetratges.

L’experiència va ser molt enriquidora i ens ho vam passar molt bé.

Aquí teniu unes fotos de quan estàvem fent el joc d’introducció.