NOTA IMPORTANT PEL CURS 2020-21. Horaris d’entrada i de sortida al centre pels diferents grups

En aquest curs acadèmic, per mesures de seguretat associades al covid-19, l’entrada i sortida al centre es farà de forma esglaonada pels diferents nivells, per tal d’evitar les aglomeracions i els riscos que aquestes comporten. En la següent taula s’indica l’horari d’entrada i sortida dels diferents grups, així com els punts d’accés. Per tal de garantir el correcte funcionament d’aquest horari, es demana a les famílies dels alumnes així com a tot l’alumnat, una alta puntualitat a l’hora d’accedir al centre. Moltes gràcies!

Grups Tipus d’accés Entrada matí Sortida matí (excepte dijous) Sortida dijous Entrada tarda Sortida tarda
2n Porta del davant 8.40 h 14.00 h 14.50 h 15.20 h 17.00 h
3r B i C Porta del darrere 8.30 h 13.50 h 14.40 h 15.10 h 16.50 h
3r A Porta del davant 8.30 h 13.50 h 14.40 h 15.10 h 16.50 h
4t A i B Porta del darrere 8.40 h 14.00 h 14.50 h 15.20 h 17.00 h
AO Porta del davant 8.30 h 13.50 h 14.50 h 15.10 h 16.50 h

Sortida amb 4t A al riu Besòs

Avui els de 4t A hem anat al riu Besòs per a veure quin és el seu estat ecològic.
Aquesta activitat està inclosa dins del projecte RIUNET, amb al qual el nostre institut col·labora juntament amb l’ajuntament de Barcelona i l’Universitat de Barcelona.
Llegeix més»

Sortida al Parc de la Trinitat Vella

Els dies 21 í 26 d’abril vam anar al Parc de la Trinitat amb els alumnes de 3A, 4A, 4B i AO a practicar esports de raqueta i vam acabar jugant una partida de frontón. A les sortides ens ho passem molt bé!!!

Conte tradicional fet pels alumnes de 2n d’ESO

Els alumnes de 2on d’ESO han participat al llarg del curs en un projecte APS en col.laboració amb la Fundació Vicente Ferrer.

L’Objectiu era treballar un conte infantil tradicional de l’Índia i reescriure’l amb perspectiva de gènere de manera que trenqués amb tots els estereotips i tractés homes i dones en termes d’igualtat.

D’entre tots els contes, s’ha triat un per fer aquest videoconte i ha estat il.lustrat per un dibuixant professional. Volem compartir amb vosaltres el resultat. Esperem que us agradi!

Un Sant Jordi diferent

Aquest any al Comas hem celebrat el Sant Jordi d’una manera especial, ja que les mesures pel COVID-19 no ens permetien fer una celebració al gimnàs de l’institut amb tots els grups junts, com hem fet en anys anteriors. Però hem trobat una molt bona alternativa! Hem fet un Sant Jordi telemàtic!

Els nostres alumnes han preparat diverses actuacions, entre les quals hi ha hagut lectures de textos i poemes en llengua catalana, castellana i anglesa, actuacions musicals i de ball, i fins i tot una actuació de cant coral dels profes! Aquests vídeos s’han projectat en totes les aules i tot l’alumnat els ha vist simultàniament. Ha estat un Sant Jordi diferent però molt especial!

Com a mostra aquí podeu veure l’actuació dels alumnes de 3r A fent una interpretació d’Enric Cassasses. Esperem que us agradi i que vosaltres també hagueu gaudit d’aquest Sant Jordi 2021!

Institut tecnològic de Barcelona

Ahir dia 08 d’abril, els alumnes de 4t d’ESO van visitar l’institut tecnològic de Barcelona i van quedar impressionats de les instal·lacions de les que consta.

Visita al Monestir de Pedralbes

El passat 25 de març, els alumnes de 2n d’ESO van visitar el Reial Monestir de Sta. Maria de Pedralbes. En aquesta visita els alumnes van entrar dins del Monestir, van visitar-ne el claustre, l’infermeria, la cuina, els safareigs i van fer un taller sobre medicina medieval i plantes medicinals.

En aquesta imatge podeu veure al nostre alumnat dins de l’espai que antigament corresponia al cenobi, on s’hi pot observar una de les entrades al fons.

Un passeig per la Barcelona medieval

El passat 11 de març, els alumnes de 2n d’ESO van fer una ruta per la Barcelona medieval. Van visitar el Palau Major Reial, la capella reial de Sta. Àgata, la muralla romana i la catedral de Sta. Maria del Mar, entre d’altres.

En aquesta fotografia podeu veure al nostre alumnat davant la catedral neogòtica de Barcelona.

Construint autòmats

Els alumnes de 3r d’ESO estan construint autòmats per a poder entendre més fàcilment el funcionament de les màquines simples.

En aquestes imatges els podeu veure al taller de tecnologia en plena acció!

Sortida al museu de ciències naturals

Avui hem anat al museu de ciències naturals amb els alumnes de quart de l’optativa de biologia.
Allà la Joana i la Berta ens han explicat quins tipus de roques existeixen i quins relleus estàn relacionats.
Us convidem a tots a anar al museu, és gratuït per tothom els diumenges a la tarda.

Ens visita l’escriptor Arturo Padilla de Juan!

El passat 5 de febrer els alumnes de 2on d’ESO van rebre la visita de l’escriptor Arturo Padilla de Juan, autor de la novel·la Presoners del mar. Presoners del mar és una novel·la d’aventures que parla sobre l’amor i la lluita per sobreviure i que desperta moltes emocions en els lectors.

L’Arturo ens va explicar com va decidir fer-se escriptor, què el va inspirar a escriure aquesta història i va respondre a totes les preguntes que li havíem preparat per tal de conèixe’l una mica més tant a nivell personal com professional.

Vam passar una estona molt agradable tots plegats!

Torneig de volei (I)

El primer dia de torneig de volei a l’institut! Els alumnes de 3r A, 3r C i 4t A ho han donat tot a la pista! La competició ha estat molt renyida i emocionant!

Sortida al CCCB amb 3r C

A l’Institut Josep Comas i Solà, els alumnes de 3r C han donat la benvinguda al nou trimestre amb una visita al CCCB per conèixer l’obra de William Kentridge. Ens hem endinsat al món d’aquest artista sud-africà i , acompanyats de les seves animacions, hem descobert la història recent de Sud-àfrica i la figura de Nelson Mandela.

Ens ha engrescat començar l’any de forma crítica i creativa. Seguim.