NOIS i NOIES: ELS MATEIXOS DRETS, ELS MATEIXOS DEURES

Des de ja fa uns anys l’alumnat de 3r d’ESO realitza un projecte d’Aprenentatge i Serveis (APS) d’igualtat de gènere.  Aquest projecte consisteix a desenvolupar curtmetratges que tractin temes d’igualtat de gènere i posteriorment difondre’ls  a entitats del barri i del districte.

Aquest és un projecte transversal que es treballa des de les àrees de Tutoria, Tecnologia , Visual i Plàstica i llengua catalana, així mateix també comptem amb la col·laboració de l’Associació Catalana per la Pau ( ACPP), de Teleduca i de diverses entitats del barri com poden ser l’Escola Ramón y Cajal, l’Escola Ramon Berenguer III, Radio Trinijove i l’Escola d’Adults de la Trinitat.

El projecte es desenvolupa al llarg de tot el 2n cicle de l’ESO. Durant el  3r curs, especialment des de la tutoria, es van treballant temes d’igualtat de gènere i al 3r trimestre, en el marc del crèdit de síntesi, s’elaboren guions, es fa el rodatge i la posterior producció i edició del curt mitjançant programes informàtics .

Posteriorment al llarg del 4t curs, molt especialment des l’àrea de llengua catalana i literatura es treballa l’exposició oral i les dinàmiques dels vídeo-fòrums que es fan amb les diverses entitats del barri.

El curs passat es va participar, amb gran èxit, en les jornades solidàries de Sant Andreu a l’espai cultural de la Fabra i Coats, es van realitzar vídeo-fòrums i debats amb les escoles Ramon Berenguer III, Ramón y Cajal i l’Escola d’Adults de la Trinitat i finalment, els alumnes van ser entrevistats per la Ràdio Trinijove per tal de poder explicar la seva experiència i posar en valor el seu treball.

Enguany ja hem realitzat un parell de vídeo-fòrums amb les escoles Ramon Berenguer III i Ramón y Cajal, i continuarem amb altres entitats del barri. Per aquests vídeo-fòrums,  a més a més dels debats, les exposicions i el visionat dels curts, també s’han preparat diverses dinàmiques per tal que els alumnes de 6è poguessin participar de forma més activa.