L’hort dona els seus fruits

És l’hora de la collita a l’hort del Comas 😋🍅🌻

A l’AO fan rap !!

Ja tenim el videoclip “Noves formes de viure” a youtube. El vídeo és un projecte impulsat per la Fundación Vicente Ferrer amb l’alumnat d’Aula Oberta i el compositor Nel.lo C.

Un treball on els nostres alumnes ens parlen de coses que els preocupen, a ritme de rap. S’aborden temes com les desigualtats, la pobresa i les injustícies i ens proposen noves formes de viure basades en la solidaritat i la justícia social.

Estem super orgullosos de la bona feina que han fet!

Podeu posar subtítols en català i castellà.

Projecte RiuNet amb el 4t científic

Dimecres 25 vam anar al riu Besòs per analitzar el seu ESTAT HIDROLÒGIC i ECOLÒGIC. Enguany participem al projecte RiuNet en col·laboració amb el FEHMlab de la UB. Al següent enllaç trobareu les dades dels rius analitzats els darrers anys.

Enhorabona Mahfuz !!

El nostre estimat alumne de 4t B Mahfuz Wumpini ha GUANYAT EL CAMPIONAT DE CATALUNYA DE TRIPLE SALT Sub18. Aquí teniu un foto on posa orgullós amb la seva medalla. Felicitats 😃🏆.

Cloenda del Projecte Patrimonia’m

Divendres 20 de maig els alumnes de 3er d’ESO van presentar el resultat del Projecte Patrimonia’m en el què han treballat al llarg del curs en col·laboració amb el MUHBA.

Aquest projecte ha consistit en un treball d’investigació al voltant de les Indianes i el desenvolupament de la indústria tèxtil a Catalunya el segle XVIII així com la realització d’un taller d’estampació seguint el mateix procés d’aquella època.

Ha estat un treball molt enriquidor. A continuació teniu uns vídeos made in Comas.

Viatge a Madrid 4t

La setmana passada els nostres alumnes de 4t van anar de viatge a Madrid.

Van visitar el parc de EL RETIRO el més important de Madrid, el temple de DEBOD que va ser donat a Espanya pel govern egipci, la CATEDRAL DE LA ALMUDENA amb la seva barreja d’estils arquitectònics i el PALACIO REAL, residencia oficial de la Familia Real Española.

També van passejar pel MADRID DE LOS AUSTRIAS, LA PLAZA MAJOR, LA PLAZA DE LA VILLA i LA PUERTA DEL SOL.

Van visitar el museus imprescindibles de Madrid: EL REINA SOFIA, LA CASA MUSEO LOPE DE VEGA, EL MUSEO SOROLLA i EL MUSEO DEL PRADO.

Finalment de tornada van fer una parada a Saragossa per visitar la BASÍLICA DEL PILAR.

Aprenem a fer compost amb 3r !!

Ahir vam anar als jardins del Palau Robert a fer un taller de compostatge.

Ens van explicar com es fa el compost i la seva importància per aprofitar els residus orgànics. 👍🌍 # sostenibilitat.

També ens van regalar una petita tomaquera, algunes ja les tenim plantades al nostre hort escolar,
d’altres se les van endur els alumnes a casa seva. 🍅

Donem gràcies a l’Emeli i en Moshin que han estat treballant per posar a punt l’hort 💪🐝🌻🌷

Diada de Sant Jordi

Com cada any celebrem a l’institut la diada de Sant Jordi.

Com bé ha dit el nostre director, tots els que fem l’institut Comas i Solà som gent amant de la cultura i procurem transmetre aquest amor per la cultura als nostres alumnes. Enguany estem molt contents de tots els treballs realitzats.

Feliç diada de Sant Jordi, dia de la rosa i el llibre !! 🐲🌹📖

Especial Nosaltres Creem

El Treball de Síntesi que fan els i les alumnes de 3r d’ESO versa sobre la igualtat de gènere: preparen una història on s’hi troba algun tipus de desigualtat i després graven el vídeo.

Durant la darrera part del projecte, comparteixen els productes audiovisuals creats amb les diverses entitats del barri. Compartim amb vosaltres el programa de ràdio de l’edició de l’any de l’educació de l’any passat! Feu click al link de sota:

Especial Nosaltres Creem 18-Febrer-2022

Projecte SEC I SOC

Des de l’institut Comas i Solà estem duent a terme amb els nostres alumnes el primer projecte de PEDP (Projectes Educatius de Disseny de Producte), batejat sota el nom “Sec i Soc”. El projecte tracta de manera directa competències emocionals de treball en equip i cooperació a la vegada que… Llegeix més»

Sortida a la Granja de Santa Maria de Palautordera

El passat dilluns tot l’institut va participa a les activitats que ens tenien preparades a la Granja.

Aquest espai es dedica a acostar el món de la natura, els animals de granja i els cavalls als i les escolars del país, a més d’entrenar les seves competències emocionals a través d’activitats i circuits d’aventura.

Va ser un dia molt enriquidor tant pels alumnes com pels professors, tots vam xalar de valent.

Festa final de trimestre

Els alumnes del Comas han preparat un ball i els professors també em participat. Professores i alumnes ens hem fet unes fotografies per recordar aquest final de trimestre.

Tot l’equip del Comas us desitja bones festes.