Taller grumet

A bord del Far Barcelona, el Far Barceloneta o el Far de Cabrera, la tripulació és l’encarregada d’impartir les sessions de formació que inclouen tant aspectes teòrics com pràctics relacionats amb la navegació. Tenint el vaixell com a «aula flotant», els alumnes aprenen conceptes relacionats amb el currículum escolar però aplicats a un context real, ja que s’integren en les feines diàries i en la vida a bord, i col·laboren braç a braç amb la tripulació.

Els aprenentatges teòrics a bord del vaixell es complementen amb dues sessions llargues de navegació i, finament, amb una prova d’avaluació.