UN DIARI DE CASTALLA , COM SONA L’ESO. Irene V. i Emma C.

UN DIARI DE CASTALLA

Alguns alumnes de segon d’eso del curs 2018-2019 vam tenir el plaer de participar en un projecte anomenat Com Sona l’ESO o, com nosaltres anomenem: CSE.

Durant tots els trimestres d’aquest curs ens hem estat estudiant diverses cançons i coreografies per poder anar uns dies determinats a un poble o ciutat (en el nostre cas Castalla, un lloc que s’ha convertit especial per a tots nosaltres) a cantar, ballar i conviure  amb altres instituts de Catalunya i València, i no pas pocs! De fet, érem com 1500 alumnes de diferents edats!

Aquest any l’actuació rebia el nom de “Seients buits”, on un noi i una noia es troben en bus després de festa i conversen sobre la vida.

El dia 8 de Març del 2019 vam començar el llarg viatge cap a Castalla on allà vam estar 4 inolvidables dies (de dimecres a dissabte) que van passar volant!

El primer dia tots teniem una sensació rara a l’estómac: aprendre a conviure junts dins d’unes tendes de campanya, conèixer a més gent d’altres instituts, disfrutar amb els amics i molta molta música… Se’ns feia estrany, però amb molta il.lusió tot.

El camí va ser bastant llarg, 6 hores de fet, vam fer varies parades, i un cop allà ens vam instal·lar al velòdrom de la localitat, que és on dormiriem tots aquests dies.

Després d’haver dinat, vam anar a fer un assaig general a la carpa del recinte, i s’ha de dir: Va ser espectacular escoltar 1500 alumnes cantat les mateixes cançons, al mateix ritme i amb les mateixes ganes.

Però el CSE no només és el concert final, també hi ha el “Com Balla Castalla!” on, a la plaça del poble, tots vam ballar les danses que havíem après posteriorment a l’institut i, de fet, creiém que aquella va ser l’activitat que més ens va permetre conèixer a gent nova, i bé…Compartir Instagrams també 😉

Cara la primera nit, tothom va sopar entrepans a la plaça del poble i al tornar al velòdrom hi va haver micro obert per a tothom que volgués cantar.

El segon dia es va basar sobretot en assajos pel matí, però per la tarda vam tenir l’oportunitat de conèixer per nosaltres mateixos el poble, això si… Amb una mica d’ajuda del Google Maps…, finalment a la tarda-nit, va haver un mini assaig general al escenari on ens demostrariem a nosaltres mateixos que tant assaig va valdre la pena.

I com no, a la nit, disco!

Seguidament al tercer dia… Podríem dir que va ser el més dur de tots probablement, tot el dia assajant al lloc on fariem el concert final, sota el sol desitjant que aquest decidís marxar una estona (cosa que per cert, no va passar), clar que també vam tenir parades, però aquell dia vam acabar tots esgotats!

Però el més remarcable d’aquest penúltim dia va ser, sens dubte, el concert final! No us mentim quan us diem que hi havia moltíssima gent, fins i tot alguns cotxes que passaven per la bora disminuíen la velocitat per veure el què hi havia, però no els culpem; veure unes 1500 persones totes reunides cantant i un munt de cadires plenes de gent… Doncs impresiona…

Va ser una experiència increíble i plena de llàgrimes, sobretot al final, pel simple fet de pensar que ens havíem d’acomiadar dels nous amics i deixar pas a la pròxima generació del BiM que anirà al Com Sona l’Eso. Però, com cada nit, per animar-nos, vam gaudir de esplèndida disco!

Ja per acabar, el nostre últim dia, el més desagradable: dir adéu a tothom, marxar de tal experiència que ningú de nosaltres oblidariem… Ens feia estar tristos, però ens motivava el fet de saber que haviem tingut la oportunitat d’assistir en aquest esdeveniment.Després d’esmorzar, desfeiem el camí inolvidable que haviem fet.

Els alumnes que ja havien anat al CSE posteriorment a nosaltres, ja ens havien explicat per sobre quina experiència viuriem i voldriem repetir, i el que ells ens van explicar es quedava curt!

Si voleu veure com estava el velòdrom, l’escenari, l’ambient, les cançons entre d’altres podeu visitar el aftermovie i veure imatges que s’han fet durant els quatre dies clicant als links d’abaix.

https://youtu.be/QXfx3csdiLg – AFTERMOVIE

https://www.flickr.com/photos/165720135@N03/ – RECULL D’IMATGES

https://youtu.be/nslAQhbs5Jo – EL CONCERT FINAL

Que vagi bé el viatge a tot l’alumnat que participa aquest any!

Irene Vargas i Emma Cercós

Alumnes CSE 2018-19