Trobada d’escoles ambaixadores a Barcelona per celebrar el dia d’Europa

El dia 9 de maig, els deu alumnes de l’optativa d’escola ambaixadora del Parlament Europeu (EPAS) de l’institut Badia i Margarit vam anar a Barcelona a celebrar el dia d’Europa juntament amb una representació d’alumnes d’onze instituts més de Catalunya que també formen part del programa EPAS. Aquest any és el primer que se celebra el dia d’Europa amb una trobada d’escoles ambaixadores. La celebració va tenir lloc al Casinet d’Hostafrancs i va reunir més de 400 alumnes.

Per l’ocasió, Icat va enregistrar un programa especial del Loft sobre Europa i els seus valors. Les encarregades de portar la sessió van ser la Xènia Casado i la Berta Aroca. Van començar parlant sobre les fake news i van parlar també amb refugiats ucraïnesos que van presentar la seva experiència a la guerra. A continuació, les dues dinamitzadores del nou programa radiofònic dirigit als joves van fer una entrevista a uns quants alumnes de diferents instituts, entre ells l’Aitor Muñoz, alumne de segon d’eso del nostre institut. A la tornada de la pausa, hi va haver una altra xerrada amb l’Eduardo Sáenz sobre els algorismes que fan servir a la Unió Europea per determinar el nombre de representants al Parlament Europeu tenint en compte la superfície del país i el nombre d’habitants, entre d’altres qüestions.

Tot plegat va ser una jornada molt interessant i entretinguda que de ben segur ens ajudarà a créixer i a ser més conscients del món on vivim.

Si voleu escoltar el programa enregistrat durant el dia d’Europa pel Loft d’Icat, us deixem l’enllaç: