Sapere Aude. Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA).

El curs passat vam presentar el nostre projecte Sapere Aude, atreveix-te a saber,  atreveix-te a viatjar al POEFA, que és un programa subvencionat pel Fons Social Europeu i gestionat pel Ministerio de Educación y Fromación Profesional conjuntament amb el Departament d’Educació. El curs passat el projecte era només per a 1r i 2n de la ESO i la idea inicial del projecte era subvencionar les activitat amb sortida o activitat fora del centre, principalment la Lego League, el Com Sona l’ESO i les sortides de Treball de Síntesi. En un principi se’ns va atorgar la subvenció, però hi va haver un error en la Resolució i finalment vam quedar seleccionats però sense subvenció.

Enguany s’han ampliat els fons econòmics i, com a centre seleccionat i per la baremació obtinguda, ens han atorgat una subvenció important i, a més, se n’han redissenyat algunes condicions, la més important, que enguany no ha de ser exclusivament per a 1r i 2n d’ESO sinó que pot ser per a tots els cursos i nivells. Per tant, nosaltres, hem redissenyat el projecte adaptant-lo a les noves condicions del programa i a la nova situació de pandèmia, però n’hem intentat mantenir l’essència redissenyant-lo com a Sapere Aude, atreveix-te a saber, atreveix-te a descobrir.

El nostre projecte POEFA d’enguany ha estat explicat tant al Claustre com al Consell Escolar i implica professorat de diferents àmbits. Enguany englobarà la participació a la LegoLeague, tal i com estava previst originalment; i adaptarà el format activitats de Treball de Síntesi a activitats i sortides d’un dia i a activitats relacionades amb l’hort, l’alimentació saludable, la descoberta artística del nou edifici i com el podem fer més sostenible i accessible. Aquest projecte, inclourà activitats per a tots els nivells i a continuació us en detallem alguns exemples d’activitats subvencionades amb aquest fons:

• Lego League.
    • Sortida per descobrir un hort ecològic i de proximitat.
    • Estudi arquitectònic des del punt de vista de l’accessibilitat.
    • Construcció i disseny del nostre hort. Recuperació del compostador. Escola verda
    • Robòtica aplicada al nou edifici.
    • Producció, descoberta i enregistrament artístic de tot el procés presentant el nou edifici.

Les activitats es faran majoritàriament durant el segon trimestre i les trobareu detallades a les circulars de pagament amb el codi POEFA, senyal que són activitats de cost, però subvencionades amb aquest programa.

Pensem que és una bona oportunitat, justament ara que tenim el nou edifici, de fer encara més èmfasi en allò que ens sembla tan important: alimentació i hàbits saludables, escola verda, reciclatge, cura de l’espai de l’entorn, respecte, enginy i creativitat… i tot, sempre, amb el toc artístic i lingüístic que li hem volgut donar sempre al nostre projecte educatiu.

Atentament,

Institut Badia i Margarit