L’institut a Europa i Europa al nostre institut: TCA a Dublín

Del 6 al 8 de desembre participaré al seminari “What to do in KA2? A Contact Seminar focusing on School Exchange Partnerships with an emphasis on Inclusion”, que es farà a Dublin. Aquests seminaris, anomenats TCA (Activitats de Cooperació Transnacional) tenen com a finalitat la cooperació entre centres de diferents països i el desenvolupament conjunt d’activitats i mobilitats internacionals amb alumnes. En aquest seminari hi participarem 50 professionals de l’educació de 25 països diferents (2 persones per país). El MEC, a través del SEPIE, ha atorgat dues places seleccionades a partir d’un projecte en què s’havia de descriure el centre sobretot en la seva vessant d’inclusió escolar. Dels dos projectes seleccionats a tot Espanya, un ha sigut el del Badia i Margarit i l’altre, d’un centre d’Andalusia.

Aquest seminari és una magífica oportunitat per conèixer i trobar centres de països estrangers afins al funcionament i filosofia del nostre institut, amb els quals poder desenvolupar projectes i intercanvis amb l’alumnat, és a dir, un Erasmus+ tipus KA2 i s’afegeix al treball que ja estem fent amb el consorci Erasmus+ KA1 (mobilitat de professorat) per obrir l’institut a Europa i Europa al nostre institut.

Com que el tema per començar a preparar un intercanvi amb alumnes és molt lliure, als alumnes us demano que penseu temes concrets, factibles i engrescadors i que me’ls feu arribar abans del 30 de novembre perquè jo els pugui comentar amb els altres professors i elaborar una primera proposta per Dublín.  Per al seminari també ens demanen informació sobre la nostra regió, així que si alguna família té l’oportunitat d’aconseguir pòsters, informació… gratuïtament sobre la nostra regió, us ho agrairé (i també la farem servir per a l’intercanvi amb francesos, KA1…). Qualsevol proposta de tema o si podeu aportar-nos material, em podeu escriure a 00judit.serra@insbadiaimargarit.cat

De d’aquí vull agrair al Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament, en especial a la Covadonga i a l’Albert, l’impuls rebut a través del consorci KA1 i al SEPIE, tot l’acompanyament rebut fins ara.

Us seguiré informant a través d’aquest espai de l’experiència a Dublín i les noves oportunitats que aquest seminari ens brindarà al centre.

Judit Serra i Morera