Ivette Tarrida, des de la Comissió Europea al BiM

Ivette Tarrida torna a la seva ciutat natal.

El passat 26 d’octubre ens va visitar la Ivette Tarrida en el marc del projecte “Back to school” promogut per la Comissió Europea. La proposta “Back to school” consisteix en la visita dels funcionaris europeus de la Comissió a les escoles en les quals havien estudiat per explicar el funcionament de la Unió Europea i parlar de les seves institucions com a una sortida laboral. Evidentment, la Ivette no va estudiar al nostre institut perquè encara no existia, però ens ha volgut visitar gràcies al programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu.

La visita va anar dirigida als alumnes de 4t d’eso, 1r de batxillerat i 2n de batxillerat. La xerrada va començar amb una introducció a la UE i les seves institucions, particularment sobre quines decisions es prenen i com es prenen. A continuació, ens va presentar de manera detallada la Comissió Europea i les seves funcions i concretament sobre les tasques de la secció de protecció civil i ajuda humanitària, departament on ella treballa. Vam trobar molt interessant que vingués a presentar-nos aquesta secció en el context actual de guerra a Ucraïna així com a la frontera de Gaza. Ens va permetre plantejar-nos què fa Europa per aquestes regions i com actua, ja que fins ara aquesta secció de la Comissió Europea no havia actuat en contextos bèl·lics. També vam parlar d’altres accions humanitàries i de protecció civil engegades per la Comissió Europea que han donat resposta de manera conjunta i organitzada als terratrèmols de Turquia o als incendis a Grècia d’aquest estiu passat, per donar dos exemples d’accions concretes dutes a terme per la Comissió Europea.

Tota aquesta informació i reflexions ens les va proporcionar a partir d’una presentació i de les seves explicacions, però sobretot vam trobar molt interessant saber com s’organitzen dins d’aquesta secció per donar resposta de manera immediata a una trucada d’emergència. Val a dir que hi ha un equip de persones que treballa activament les 24 hores del dia durant els 7 dies de la setmana i que està atent a qualsevol emergència mundial i que pot rebre en qualsevol moment una trucada demanant ajuda. Ens va mostrar alguna fotografia del lloc on treballa i els mapes que s’elaboren a partir dels registres diaris i les dades de les actuacions dutes a terme. Vam reflexionar sobre el fet que fins ara la Comissió Europea havia donat resposta a crisis humanitàries provocades per desastres naturals com ara sismes, inundacions o incendis; no obstant, i llastimosament, cada cop més la UE ha de donar suport i ser solidària en punts concrets del planeta per donar resposta a emergències humanitàries provocades per conflictes bèl·lics.

Va fer referència també a la importància de les llengües estrangeres per poder treballar a una de les institucions europees però va fer especial èmfasi en el fet que és una sortida laboral per a molts tipus de perfils professionals, no només per graduats universitaris en polítiques. I també en el fet que no només és per treballar a Europa si no que també és una bona oportunitat per treballar en diferents parts del món i tenir una feina que pot arribar a ser molt diversa.

Ivette, estem molt agraïts que hagis vingut i sempre que vulguis pots tornar perquè seràs molt benvinguda!

Els alumnes de l’optativa MEPAS: Daniel, Elsa, Iana i Aitor.