11 de febrer, Dia de la Dona i la Nena en al ciència

El dia 11 de febrer es va celebrar el dia de la dona i la nena en la ciència. Amb aquest motiu, el dia 10 de febrer, els alumnes de 1r d’ESO van participar al programa #100tífiques, fent una xerrada per videoconferència amb una científica. Al nostre Institut ens va fer la xerrada una científica italiana que es diu Arianna Pesce, i és investigadora al CIC energiGUNE a Vitoria-Gasteiz.

Va parlar de tot el que feien al laboratori, de la seva feina, si va tenir alguna dificultat durant la seva vida laboral i en general va explicar la seva vida (on va néixer, que volia estudiar de petita, la seva família, aficions…)

Al final de tot, va comentar als alumnes d’ESO si volien preguntar algun dubte i els alumnes van començar a preguntar sobre la seva vida com per exemple: si tenia germans, què volia ser de petita, quina carrera va estudiar…

Tots els alumnes s’ho van passar molt bé i van gaudir moltíssim!

Coincidint amb aquesta data, durant tota la setmana, els alumnes de 1r d’ESO van buscar informació sobre diferents científiques, com per exemple Marie Curie, Hipàtia d’Alexandria o Lise Meitner entre d’altres.  Amb tota la informació, van fer un pòster en grups de cada científica, explicant la seva vida, per quin motiu van ser importants, que van descobrir i si s’havien trobat alguna dificultat pel fet de ser dones. Entre les dificultats que es van trobar algunes científiques van descobrir que a algunes d’elles no les van deixar estudiar a la Universitat o investigar als laboratoris amb els homes o fins i tot els havien robat els seus descobriments.

Amb aquests treballs d’investigació i la xerrada de les #100tífiques hem volgut destacar el paper de la dona en la ciència i visibilitzar les dones científiques.

Mariona Rubio Oliver