Visita dels alumnes de Física de 1r Batxillerat al CosmoCaixa

El passat divendres 10 de juny l’alumnat de Física de 1r Batxillerat vam anar al CosmoCaixa amb els professors Aritz i Santi. Vam visitar el planetari, l’exposició del “Big-Bang” als nostres dies i també vam tenir un temps de visita lliure. Aquesta activitat va servir per tancar el curs en un ambient distès i agradable.

El Planetari 3D de CosmoCaixa és una de les instal·lacions més avançades del seu gènere, allà vam poder experimentar la sensació d’observar el cel estrellat amb el sistema de projecció a cúpula completa que presenta unes vistes espectaculars. Vam tenir un guia que ens va explicar el moviment de la Terra, el curs dels estels durant la nit i els canvis dels astres durant les estacions. Al final vam poder preguntar-li dubtes.

L’exposició del “Big-Bang” als nostres dies es troba a la recentment estrenada Sala Univers i allà ens van fer una visita comentada. Vam partir de l’origen de l’Univers, el Big-bang, i vam poder fer un repàs a les lleis fonamentals que el governen, i també les característiques principals del nostre planeta i el que ha fet que la vida hi fos posssible. Ens vam endinsar en el naixement i l’evolució de la vida per arribar al misteri del cervell humà.

La visita va acabar amb una visita lliure a la resta de sales del museu.