Un projecte Erasmus+ porta la solidaritat a l’Institut Badia i Margarit

Alumnes de l’eso de l’Institut Badia i Margarit han participat activament al projecte Les jeux de la solidarité conjuntament amb 25 alumnes i 3 professors del Collège Val de Charente de Ruffec, França. Ha sigut un projecte emmarcat en el gran esdeveniment estival dels Jocs Olímpics 2024 de París i que ha pretès desenvolupar valors com la cooperació, la solidaritat, així com sensibilitzar a la importància de la preservació del medi ambient, a la desigualtat social i fomentar l’esperit crític, la participació i l’emprenedoria. Per aquesta raó, els alumnes francesos i catalans han estat apel·lats a participar en diferents campanyes i accions solidàries.

Dilluns 22 de març, vint alumnes de segon d’eso van fer dinàmiques per trencar el gel i jocs de cohesió durant el matí a la casa de colònies de la Censada. Van dinar plegats i a la tarda van elaborar creps seguint les indicacions dels professors i alumnes de Ruffec.

Jocs de coneixença a la Censada.

Elaboració dels creps.

L’endemà, dimarts 23 de març, aquests creps van ser venuts per recaptar diners per l’Hospital Sant Joan de Déu. El dijous d’aquesta mateixa setmana es va fer el donatiu dels diners recaptats després de la venta de 220 creps entre alumnat i professorat del Badia i Margarit. Durant aquest dia, els alumnes francesos van participar de la jornada matemàtica.

Venta de creps a les hores de pati.

Dia de les matemàtiques al gimnàs.

Dimecres 24 de març, una vintena d’alumnes de 4t d’eso juntament amb els alumnes francesos va participar al taller-xerrada sobre sensibilització medioamiental sobre l’afectació negativa de la contaminació marítima a la biodiversitat. El taller es va desenvolupar a la platja de les Anquines de Sitges i va tenir tres parts ben diferenciades, una primera sobre la biodiversitat del litoral al Garraf, a continuació una recollida de deixalles i per finalitzar un anàlisi dels residus trobats i l’afectació d’aquests sobre la biodiversitat. Després van poder visitar i conèixer aquesta ciutat tan turística del nostre territori. A la tarda, d’aquesta mateixa jornada, una desena d’alumnes de 1r d’eso va acompanyar l’alumnat francès al local dels Moixiganguers d’Igualada per viure de primera mà l’experiència de fer castells. Va ser molt emotiu veure com adolescents dels dos països que acabaven de conèixer-se eren capaços de muntar un pilar de 3 amb l’aportació de cadascun d’ells.

Taller sensibilització contaminació marítima a la platja de les Anquines, Sitges.

Taller als Moixiganguers d’Igualada.

Dijous 25 de març, els francesos van desplaçar-se a Barcelona per fer el donatiu a l’Hospital Sant Joan de Déu i recollir el diploma de reconeixement. A més a més, van poder conèixer l’obra arquitectònica d’un dels grans mestres constructors catalans, Antoni Gaudí, al Parc Güell de Barcelona.

Donació econòmica després de la venta de creps a l’Hospital Sant Joan de Déu.

Divendres 26 de març, tot l’alumnat d’eso i els 25 alumnes francesos van participar al gran dia de l’esport celebrat al Badia i Margarit. Els alumnes de 2n i de 3r van acollir grups de quatre alumnes francesos per fer els tallers organitzats pels alumnes de primer de batxillerat. A més a més, alguns d’ells van poder participar als taller de primers auxilis dirigits per l’alumnat de formació professional de l’institut. Al final del dia, es van desenvolupar les proves físiques basades en el jocs olímpics com ara el llançament de charantaise (espardenya d’estar per casa típica de la Charente, regió d’origen dels nostres companys francesos), la cursa a ulls cecs, el tennis amb raquetes de platja i la cursa de globus, entre d’altres proves.

Taller de primers auxilis dirigit pels alumnes de Cures d’Auxiliar d’Infermeria a l’alumnat d’eso.

Activitat física durant el Dia de l’Esport dinamitzat pels alumnes de primer de Batxillerat.

Durant aquesta setmana, es van dur a terme altres petites accions que no ens agradaria deixar de banda, com ara la recapta d’aliments duta a terme durant aquests dies, la donació de joguines a Joguines sense Fronteres, la donació de roba de bebè i d’infant a Càritas de Sant Guim de Freixenet, la recol·lecció de taps de plàstic i l’intercanvi de llibres.

Donatiu a Joguines sense Fronteres.

Donatiu de roba d’infant a Càritas-Sant Guim de Freixenet.

Intercanvi de llibres castellà-francès a la biblioteca de l’institut.

Gràcies a tots per fer possible un projecte d’aquesta envergadura amb tantes i tantes iniciatives i petites accions que totes elles conjuntes i amb la vostra participació han fet d’aquesta una setmana impossible d’oblidar.

Logo del projecte.