Exempció de la qualificació de Llengua Catalana i Literatura, Batxillerat

L’alumne o alumna que s’incorpora a primer o a segon curs de batxillerat procedent de fora del territori de Catalunya i que no ha cursat mai les matèries de Llengua Catalana i Literatura o equivalents, pot demanar l’exempció de l’acreditació del coneixement del català, en aplicació de l’article 21.7 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.

El fet d’obtenir l’exempció de la qualificació no eximeix l’alumne o alumna d’assistir a classe de Llengua Catalana i Literatura, i se l’ha d’avaluar durant els diferents trimestres.

La sol·licitud d’exempció de la qualificació de Llengua Catalana i Literatura I o Llengua Catalana i Literatura II, signada per l’alumne o alumna, o pels pares, mares o tutors legals si és menor d’edat, s’ha de presentar al centre on l’alumne o alumna cursa primer o segon de batxillerat abans de finalitzar el primer trimestre del curs acadèmic o en el moment que s’incorpora al centre, acompanyada de la documentació següent, original i fotocòpia:

• Certificat acadèmic, o bé còpia de l’historial acadèmic o documentació equivalent, amb constància dels ensenyaments i matèries cursats al llarg de tota l’escolarització, dels llocs on s’han portat a terme i de la data d’incorporació a un centre educatiu de Catalunya.
  • En el cas que l’alumne o alumna s’hagi incorporat al batxillerat procedent d’estudis estrangers, és necessària una còpia de la credencial de convalidació o bé del “Volant per a la inscripció condicional en centres educatius o en exàmens oficials”.
  • DNI, NIE o passaport de l’alumne o alumna.

Les sol·licituds presentades acabada la primera avaluació seran rebutjades i el fet de presentar la sol·licitud no implica que es concedeixi l’exempció.

La resolució individualitzada que emeti la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Currículum ​sobre la sol·licitud d’exempció només té validesa per al curs acadèmic corresponent. Contra aquesta resolució, que no esgota la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el secretari o secretària de Transformació Educativa del Departament d’Educació en el termini d’un mes a comptar des de la data de la resolució. Només es pot concedir l’exempció en dos cursos acadèmics consecutius. A aquest efecte, s’han de tenir en compte tots els anys escolars cursats per l’alumne o alumna en el batxillerat a Catalunya, independentment que per a cadascun d’aquests anys hagi demanat o no l’exempció de la qualificació final de Llengua Catalana i Literatura.

L’exempció de la qualificació de Llengua Catalana i Literatura en el batxillerat no comporta automàticament l’exempció de la prova de Llengua Catalana a la PAU. L’alumne o alumna que vulgui sol·licitar aquesta exempció s’ha d’adreçar a l’Oficina d’Accés a la Universitat.

El document per sol·licitar l’exempció de Llengua Catalana i Literatura el trobareu a Documents de secretaria – Batxillerat. https://agora.xtec.cat/insbadiaimargarit/documents-secretaria-batxillerat/

Institut Badia i Margarit