GRUP ENDAVANT (PROGRAMA DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR)

El grup GE4 o Grup Endavant de 4t és un grup especialment seleccionat per assolir les competències bàsiques de l’ESO amb un sistema d’aprenentatge productiu i un contacte real amb el món laboral.

En el nostre grup no repartim la jornada escolar en hores-àrees, ni en àrea-professor/a.Els alumnes ens ofereixen unes propostes de treball quinzenal, cadascuna d’ella engloba vàries àrees.  En acabar la quinzena es valoren els treballs realitzats i es posen les qualificacions obtingudes en les àrees corresponents.

Dediquem 12 hores setmanals (s’intenta que siguin dos matins) al treball de pràctiques en l’empresa -prèviament han triat l’àmbit professional que els interessa-. L’objectiu de les pràctiques és tenir experiències i adquirir coneixements pràctics sobre una professió concreta. És important no faltar a l’empresa, complir amb l’horari i mostrar interès. Cada trimestre es pot canviar d’àmbit professional, en cas de decidir no realitzar el canvi, sí es canviarà d’empresa. En finalitzar el trimestre cada alumne ha de presentar un treball teòric i un treball pràctic sobre l’àmbit professional propi i un producte físic. Aquesta presentació tindrà una nota, es valoraran tant els treballs com l’exposició oral dels mateixos. Aquesta tasca rep el nom de Pla de Formació Individual (PFI).