Sol·licitud de devolució d’import

Si vols sol·licitar una devolució d’import, has d’omplir el següent formulari:

Formulari de sol·licitud

Per poder omplir el formulari,  prepareu abans la següent documentació digitalitzada en arxius separats:

• Anvers del document d’identificació del sol·licitant.
    • Revers del document d’identificació del sol·licitant.
    • Documentació acreditativa, si s’escau (carnet de família nombrosa / monoparental, resolució de la beca, etc.).
    • Fotocòpia de la 1a pàgina de la llibreta bancària (o captura de l’oficina virtual amb nom del titular i número de compte, si no teniu llibreta física).

Informació important:

• La sol·licitud de devolució d’import permet sol·licitar l’ingrés en un compte bancari dels diners a retornar en els següents casos:
    • Devolució parcial o total per error en l’import abonat en la matrícula, corresponent a preu públic, serveis complementaris i/o Assegurança Escolar Obligatòria.
    • Altres casos, com per exemple errors en el pagament de sortides, etc.
  • Realitzem els pagaments d’aquelles sol·licituds tramitades i aprovades a finals de cada mes. Per exemple:
    • Si sol·licites la devolució els primers dies del mes, l’ingrés al teu compte bancari es farà en un termini aproximat de 3-4 setmanes.
    • Si sol·licites la devolució durant l’última setmana del mes, l’ingrés al teu compte bancari es farà o bé la setmana següent, o més probablement a finals del mes següent en un termini aproximat de 5-6 setmanes.
  • Si tens una bonificació o exempció, consulta quina és la documentació acreditativa que has de presentar a la Guia devolució import.
  • La normativa sí contempla la devolució de l’import de matrícula en els següents casos:
    • Renúncia a la matrícula per causes justificades, sempre i quan es sol·liciti abans del 5 de setembre.
    • Baixa per causes excepcionals (entre d’altres, malaltia o hospitalització prolongada, mort de familiar fins al primer grau, embaràs de l’alumna, etc.), sempre i quan es sol·liciti abans del 31 d’octubre. Caldrà aportar documentació que acrediti la situació.
    • Obtenció de plaça pública i matriculació bé en l’ensenyament universitari, bé en els ensenyaments artístics superiors, sempre i quan es sol·liciti abans del 31 d’octubre. Caldrà aportar el resguard de matrícula dels estudis universitaris.
  • La normativa no contempla la devolució de l’import de matrícula en els següents casos:
    • Sol·licitud de devolució sense haver sol·licitat prèviament la baixa en els estudis en què s’està matriculat.
    • Baixa sol·licitada per causes no excepcionals (no són considerades causes excepcionals els canvis en l’horari laboral, canvis de domicili o similars).
    • Baixa sol·licitada per obtenció de plaça en un cicle formatiu de grau superior en un altre centre dependent del Departament d’Educació. En aquests casos, l’import del preu públic es transferirà directament al centre de destinació, sempre i quan es sol·liciti abans del 31 d’octubre.
    • Baixa sol·licitada fora dels terminis establerts en aquest i en l’apartat anterior.

• Pots trobar tota la informació i la documentació acreditativa relacionades amb aquest tràmit a la nostra Guia devolució import.