Sol·licitud reconeixement del nivell B2 o C1 de català

Si vols demanar un certificat de reconeixement del nivell B2 o C1 de català, has d’omplir el següent formulari:

Formulari de sol·licitud

Posteriorment, un cop preparat el certificat de reconeixement sol·licitat, et respondrem al correu electrònic que has indicat al formulari amb instruccions per venir al centre a recollir-lo.

Per poder omplir el formulari, et recomanem preparar abans la següent documentació digitalitzada en arxius separats:

• Anvers del document d’identificació del sol·licitant (imatge o PDF).
    • Revers del document d’identificació del sol·licitant (imatge o PDF).
    • Documents acreditatius de l’escolarització en català (PDF):
      • Historials acadèmics o llibres d’escolaritat (veure quadre d’equivalències).
      • En cas de no tenir el llibre d’escolaritat o historial d’alguna de les etapes, hauràs d’aportar un certificat de no exempció / superació de català, expedit pel centre on la vas realitzar.
    • Títol del nivell superior acreditat (PDF).

Pots consultar tota la informació relacionada amb aquest tràmit a la web del Departament d’Educació.

Quadre d’equivalències

Nivell B2 (intermedi)
Títol presentat Requisit Documents escanejats que cal aportar
Títol de graduat escolar (EGB) Tota l’EGB a Catalunya i cursat la matèria de la llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978/1979
  • DNI
  • Historial acadèmic o llibre d’escolaritat o certificat de no exempció
  • Títol d’EGB (davant i darrera)
Títol FP1 Tota l’EGB i l’FP1 a Catalunya i cursat la matèria de la llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978/1979 (curs d’inici d’EGB)
  • DNI
  • Historial acadèmic o llibre d’escolaritat d’EGB o certificat de no exempció
  • Certificat acadèmic d’FP1 o certificat de no exempció
  • Títol de FP1 (davant i darrera)

Nivell C1 (suficiència)
Títol presentat Requisit Documents escanejats que cal aportar
Títol BUP Sempre que s’hagi cursat tota l’EGB i el BUP a Catalunya i s’hagi cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979.
  • Historial acadèmic o llibre d’EGB o certificat de no exempció
  • Historial acadèmic o llibre de BUP o certificat de de no exempció
  • Títol de BUP (davant i darrera)
Títol FP2 Sempre que s’hagi cursat tota l’EGB, l’FP1 i l’FP2 a Catalunya i s’hagi cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis esmentats a partir del curs 1978-1979.
  • Historial acadèmic o llibre d’EGB o certificat de no exempció
  • Certificat acadèmic oficial d’FP1 i FP2 o certificat de no exempció
  • Títol de FP2 (davant i darrera)
Títol BATXILLERAT (LOGSE) Sempre que s’hagin cursat a Catalunya tres cursos qualsevol de primària i cinc cursos qualsevol entre l’ESO i el batxillerat i s’hagi cursat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis mínims esmentats.
  • DNI
  • Historial acadèmic o llibre de primària o cettificat de no exempció
  • Historial acadèmic o llibre d’ESO i de Batxillerat o certificat de no exempció
  • Títol de Batxillerat (davant i darrera)
Títol ESO Sempre que s’hagin cursat a Catalunya almenys tres cursos qualsevol de primària i tota l’ESO, i s’hagi cursat i aprovat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis mínims esmentats. El requisit d’acreditació d’haver aprovat la matèria de llengua catalana és d’aplicació als títols de graduació en educació secundària obtinguts a partir del curs 2007-2008.
  • DNI
  • Historial acadèmic o llibre de primària i d’ESO o certificat de no exempció
  • Títol d’ESO (davant i darrera)

Aquelles persones que no acompleixin els requisits detallats a la graella s’han d’adreçar a:

Departament d’Ensenyament
Via Augusta, 202-226 | Barcelona