L’institut obté l’acreditació Erasmus+

Aquest febrer hem obtingut l’acreditació Erasmus+ en l’àmbit escolar fins al desembre del 2027. Aquest reconeixement ens permetrà organitzar mobilitats inclusives d’alumnat i professorat de manera regular, simplificant el procés de gestió i assegurant el finançament fins a l’acabament del conveni.

Mitjançant el programa Erasmus+, durant els pròxims cursos rebrem subvencions provinents de fons europeus per finançar projectes de mobilitat d’alumnat i professorat. En el cas de l’alumnat, està enfocat als intercanvis i les visites culturals, especialment per les famílies amb més dificultats econòmiques; i en el cas del professorat, per la formació i la millora de les pràctiques AICLE/CLIL (Content and Language Integrated Learning). En conseqüència, les famílies es veuran beneficiades amb subvencions europees per la mobilitat, tant física com online (projecte eTwinning).

Aquest reconeixement permetrà donar continuïtat als projectes i subvencions que, des del curs passat, hem rebut del Centre de Recursos Pedagògics del Gironès i que ens ha permès realitzar els intercanvis amb el Haarlemmermeer Lyceum dels Països Baixos (3r d’ESO) i amb el Bundesgymnasium Horn d’Àustria (1r de BATX).

Aquest reconeixement ens emmarca en els valors promoguts per la Unió Europea i el programa Erasmus+, com són el multilingüisme i el respecte per les llengües, la dimensió internacional o la promoció i la protecció dels participants.

Els objectius concrets que articulen aquest reconeixement i que pretenem aplicar al nostre centre són la millora de la competència en llengües estrangeres del nostre alumnat i professorat, ampliar la metodologia AICLE/CLIL en matèries no lingüístiques i fomentar els valors promoguts per la Unió Europea i el programa Erasmus+.

El codi del nostre centre en el projecte d’Erasmus+ és: E10239726, i el número d’acreditació: K120-SCH-000169290.

Consulta més informació sobre el programa al nostre institut al següent enllaç.