Espai europeu

MOBILITAT CURS 2022-2023

Intercanvis i programes europeus de mobilitat.

Hem participat amb el Consorci Europeu per l’educació del Centre de Recursos Pedagògics del Gironès al llarg dels cursos 2022-2023 i 2023-2024.

Ens hem acreditat durant el febrer del 2024 pels pròxims 3 cursos acadèmics.

El projecte d’internacionalització del nostre centre, que, lligat al programa Erasmus+, té com a objectius principals:

1. Fomentar els valors de la Unió Europea mitjançant la cooperació entre nacions, fomentant una mirada globalitzada a un món pluricultural.
    2. La millora de les llengües estrangeres d’alumnes i professorat per la cooperació internacional i una educació de qualitat.
    3. Impulsar i dissenyar estratègies i recursos pedagògics per fomentar la inclusió, la diversitat, la tolerància i la perspectiva de gènere.
    4. Millorar el coneixement de l’alumnat sobre la sostenibilitat mediambiental i promoure i executar accions sostenibles en el seu entorn més proper.

Per aconseguir tot això, s’ofereix:

Mobilitat de professorat: Per tal de millorar les nostres pràctiques docents, s’ofereix al nostre professorat Job Shadowings, per tal de visitar centres educatius europeus, observar i aprendre bones pràctiques dels nostres socis, podent així aplicar-ho a les aules.  També s’ofereixen cursos estructurals amb el mateix objectiu, compartint experiències amb altres docents europeus, i millorant les competències del nostre professorat.  Tot això amb l’objectiu de traslladar-ho a les aules i incrementar la nostra qualitat educativa.

Mobilitat dels nostres alumnes:  Realitzem un intercanvi a 3r d’ESO als Països Baixos,  i un a 1r de Batxillerat a Àustria, on els nostres alumnes prenen contacte amb una altra cultura, allotjant-se amb famílies locals, i desenvolupant activitats culturals i de lleure en el país destí. Al mateix temps, els alumnes estrangers també ens visiten, compartint així espais a casa nostra, ensenyant-los-hi qui som, la nostra cultura i gastronomia.

També oferim mobilitats a tota l’etapa de l’ESO a França, on els alumnes fan visites culturals al nostre país veí.