L’INSTITUT DE SARRIÀ ESTRENA NOU PROGRAMA A RÀDIO SARRIÀ

Ràdio Sarrià i l’Institut de Sarrià de Ter estrenen aquest proper dimarts 20 d’octubre el programa ‘L’institut a la ràdio’, un nou espai participatiu que s’incorpora a la graella de la ràdio municipal.

Aquesta setmana Ràdio Sarrià estrena el format ‘L’institut a la ràdio’. Es tracta d’un programa que s’emmarca dins l’assignatura optativa de periodisme de l’Institut de Sarrià de Ter i neix amb l’objectiu d’apropar el món dels mitjans de comunicació i la narració periodística als més joves. L’espai vol donar a conèixer el mitjà local, però també aprofitar tot el que hi ha al darrere d’una proposta radiofònica: elaboració de guions, ordenació d’idees, bona dicció, locució… D’aquesta manera, els alumnes treballen i preparen a classe tot el contingut de cada edició i posteriorment, amb periodicitat quinzenal, s’enregistra als estudis de Radio Sarrià. Aquesta fase permet que els alumnes posin en pràctica tots els coneixements adquirits a classe i, alhora, aprenguin totes les fases de producció i els entorns tècnics d’una emissora de ràdio.

El programa comptarà amb diferents seccions entorn de l’activitat social i acadèmica de l’institut, amb un tema monogràfic a cada edició. ‘L’institut a la ràdio’ tindrà periodicitat quinzenal, però es podrà escoltar tots els dimarts a les 19:00h i en reemissió el dimecres a les 13:20h i 20:20h. També estarà disponible al podcast del web radiosarria.cat.

‘L’institut a la ràdio’ és una iniciativa de l’Institut de Sarrià de Ter i Ràdio Sarrià amb el suport de l’Ajuntament de Sarrià de Ter. La iniciativa s’emmarca dins el pla de programació 2020-21 de l’emissora municipal, que incorpora diferents formats basats en la participació ciutadana i potencia les retransmissions en directe dels fets rellevants a nivell local. Tot plegat, sota el paraigua de la producció pròpia i donant veu als diferents col-lectius de l’àmbit d’influència de l’emissora.

De de l’Institut de Sarrià de Ter es valora positivament la iniciativa. D’una banda, la possibilitat de fer servir la ràdio com a eina pedagògica i, de l’altra, la possibilitat d’obrir l’institut al seu entorn i donar a conèixer la seva activitat com a institució cultural i educativa de la zona.