Aprendre en temps d’intel·ligència artificial – Congrés EdTech 2023

Aquesta setmana, una delegació de l’institut s’ha desplaçat a Barcelona, a les instal·lacions de la Universitat Pompeu Fabra, per assistir a l’EdTech 2023. Aquest congrés ha posat el focus en el binomi educació-tecnologia, en la investigació i les polítiques en tecnologia educativa i en la intel·ligència artificial.

Al congrés s’han plantejat reptes que ja estem vivint a les nostres aules, com l’ús i l’encaix de les Intel·ligències artificials –ChatGPT o BingChat– en la producció de treballs i exercicis o el nou enfocament a partir de l’avaluació i la reflexió. És necessari que capgirem la visió amenaçadora envers eines com el ChatGPT. Linda Castañeda, professora i investigadora de la Universitat de Múrcia, assenyalava que «els processos realment claus en l’aprenentatge humà no són automatitzables». Afegia que «hem d’entendre la tecnologia com una via que ens pot ajudar a personalitzar experiències d’aprenentatge». La IA no només pot ajudar l’alumnat en la producció de treballs, també pot ajudar els docents a l’hora de programar.

Per tal de respondre les necessitats que ens planteja el paradigma actual, un dels punts que més interès ha despertat entre els assistents ha sigut l’actualització de l’Estratègia Digital de Centre: quins instruments, recursos i estratègies cal aplicar per adaptar-lo a la realitat que vivim. En el nostre cas, l’Estratègia Digital de Centre es va començar a implementar durant el curs 2021-22, partint de les fases de diagnosi i objectius.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>