El projecte SHERPA “Lectures en volum”, impulsat des de l’optativa de 1r de Batxillerat de Disseny 2D i 3D, va viure ahir, 25 de novembre, un dels seus moments més significatius: la primera trobada presencial entre l’alumnat del Milà i Fontanals i els infants de 2n de Primària de l’Escola Aldana. Aquesta sessió va ser fonamental per trencar la barrera digital i establir un vincle humà autèntic, que és el motor de la nostra metodologia d’Aprenentatge i Servei (ApS).
Els infants de Primària van ser els protagonistes, explicant amb entusiasme la seva creació, el conte “El Pingüí i el Lleó”. L’escolta activa de l’alumnat de Batxillerat va ser un exercici d’empatia i de responsabilitat social, fonamental per a la seva formació com a ciutadans actius i participatius. Aquesta interacció directa els va recordar que el seu disseny i fabricació té un destinatari real i molt il·lusionat.
Com a símbol d’aquesta col·laboració i en aplicació dels coneixements de fabricació digital, l’alumnat de Secundària va regalar als infants una “Clau Màgica” —un element central del seu conte— tallada amb làser en fusta. Aquest gest, juntament amb la demostració tàctil de peces fetes amb la tècnica de slicing, va activar la seva curiositat. Aquesta transferència de coneixement i d’emocions demostra com la tecnologia pot ser un pont potent entre diferents etapes educatives i reforça les competències del Batxillerat en un context de servei.
Hem quedat per tornar-nos a trobar després de Nadal, quan els alumnes de Primària podran muntar les figures completes del Pingüí, el Lleó i el Xef. Mentrestant, l’alumnat de Batxillerat aplicarà tots els coneixements tècnics per assegurar que el servei sigui d’una qualitat excel·lent.


