Batxillerat d’arts escèniques

Batxillerat d’arts escèniques, música i dansa a l’Institut Milà i Fontanals

Tríptic informatiu
LLISTAT DE LLIBRES DE 1r i 2n DE BATXILLERAT 2020-21

Al llarg de la seva història, el nostre institut ha estat un autèntic centre cultural del barri del Raval i hem vetllat per despertar la sensibilitat artística del nostre alumnat i acostar-lo a les arts escèniques i la música. Del nostre centre han sortit actors i actrius reconeguts com Frank Capdet, Àurea Márquez, Marc Martínez, Iván Morales, Bruno Bergonzini, Armand Villén, Emma Gómez, Abel García i Laura Mejía.

El nostre batxillerat d’arts va adreçat a persones interessades en les arts escèniques, caracteritzades per la sensibilitat, l’expressió i la creativitat; amb inquietuds entorn les arts escèniques, el món audiovisual, els mitjans de comunicació, la producció i la gestió d’empreses del sector cultural.

Què estudiaràs

Matèries comunes a tots els batxillerats.

Matèria comuna d’opció:

• Fonament de les arts I i II

Matèries de modalitat i específiques:

Opció de convalidar una matèria de modalitat de 4h per una segona llengua a EOI Drassanes (amb beca)

Aquesta combinació de matèries permet accedir a un ampli ventall d’estudis superiors relacionats amb la direcció d’escena, dansa, escenografia, escriptura dramàtica, formació actoral, i fins i tot a estudis no relacionats amb l’Art i el Disseny, com la història, les filologies o la pedagogia.

EL TEATRE TANTARANTANA, VEÍ I CÒMPLICE DEL PROJECTE

Just al costat de l’Institut Milà i Fontanals es troba el Teatre Tantarantana, amb 27 anys de trajectòria i des de 2017 reconegut com a fàbrica de creació, que es caracteritza pel seu programa de suport artístic a les companyies i per impulsar diferents projectes de creació comunitària i social.

Els futurs estudiants d’aquest batxillerat establiran una relació propera amb un dels equipaments més rellevants del panorama teatral de la ciutat pel que fa al suport a la creació escènica. El programa del Batxillerat Artístic de l’IES Milà i Fontanals, amb la complicitat del Teatre Tantarantana, aportarà a l’alumne l’òptica específica d’un teatre professional en els vessants relacionats amb les arts en viu: interpretació, direcció d’escena, escriptura dramàtica etc., així com la possibilitat de treballar amb professionals de les arts escèniques en actiu.

Els estudiants que cursin aquest batxillerat podran participar del dia a dia d’un teatre inquiet i compromès i sentir el que significa trepitjar un escenari professional.

FITXA TÈCNICA