Participació al Picalletres i visita al Museu del Cinema

El dimarts 6 d’octubre l’alumnat de 3r ESO del nostre institut es va desplaçar a Girona per participar en el concurs Pica Lletres, que té per objectiu competir i divertir-se participant en una activitat pedagògica senzilla i engrescadora: lletrejar paraules en català i resoldre jocs lingüístics enginyosos. Els tres alumnes que van representar cadascun dels nostres grups van ser: Luna Benito, Paula Sánchez i Joel Serra, de 3r A, i Sònia Sánchez, Sergi Sànchez i Olga Miquel, de 3r B. Cal dir que tant uns com altres es van imposar als seus contrincants de l’Institut Narcís Xifra de Girona i de l’Institut Josep Brugulat de Banyoles, respectivament. Malauradament no vam poder aconseguir els punts suficients per poder passar a la semifinal, tot i que en el cas del grup de 3r A s’hi va estar a punt. L’experiència, però, va ser prou gratificant, tant per als valents que van representar el nostre institut com per als alumnes que van fer de públic, ja que vam poder presenciar en directe com s’enregistra un programa per televisió. L’activitat es va complementar amb un taller sobre cinema mut al Museu del Cinema de Girona. Els alumnes hi van conèixer la figura de Charlie Chaplin i van enregistrar un curt imitant les seqüències cinematogràfiques del cinema mut dels anys 20 del segle passat.