Projecte Apropa’t

El projecte Apropa’t sorgeix de la proposta de col·laboració entre el Museu de Tortosa i l’Institut Escola Daniel Mangrané de Jesús. A partir de la visita al Museu vam centrar la nostra atenció en la polèmica sobre la retirada del monument de la Batalla de l’Ebre i vam voler basar el nostre projecte en intentar demostrar la importància que té documentar-se i aprofundir en el coneixement d’un tema a l’hora de prendre decisions.

L’objectiu és que l’alumnat adquireixi un pensament crític i un criteri propi sobre temes d’interès social, comprengui el concepte de memòria històrica, valori el patrimoni cultural, arribin a ser ciutadans políticament responsables, apliquin el diàleg com a eina d’entesa i mostrin actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees i punts de vista.

La proposta ha consistit en fer una consulta prèvia sobre el futur del monument i obtenir uns primers resultats per, a continuació, fer un treball d’investigació sobre el tema i escoltar els arguments i posició de diferents experts i, finalment, fer una segona consulta i poder comparar els resultats.

Finalment han arribat a la conclusió que, després d’haver-se informat sobre el tema, tant si la seva postura ha canviat com si no ha canviat, el que sí han aconseguit és reflexionar i tenir coneixement sobre els diferents arguments a favor i en contra de la retirada del monument i poder, d’aquesta manera, ser més tolerants amb els punts de vista dels altres.