Sistema educatiu portuguès

Dia a dia ens anem endinsant en els fonaments que li donen la fermesa necessària al sistema educatiu portuguès. Uns fonaments basats en una aposta política que creu en un sistema educatiu integrador, universal, coordinat, amb una visió oberta i amplia cap a l’entorn proper i amb recursos necessaris i compartits.

Entre moltes altres mesures, algunes de les que han estat promogudes pel govern portuguès són les següents:

1. Generar una necessitat de canvi educatiu amb un model flexible i obert a la comunitat i entitats de l’entorn.
2. Injectar recursos econòmics al sistema educatiu, principalment en instal•lacions adaptades a les necessitats actuals de la societat, a recursos materials i a les necessitats també econòmiques de les famílies.
3. Una estructura de governança en què les administracions locals monitoren les entitats i l’administració central monitora a les locals.
4. Normativa i orientacions per part del govern per tal de desenvolupar la coordinació entre els diferents agrupaments educatius de manera adequada.
5. Una avaluació externa i pública a la comunitat educativa per detectar accions de millora.
6. Promoure Activitats d’Enriquiment Curricular per a l’alumnat del primer cicle
7. Educació pública obligatòria fins als 18 anys
8. Promoure la integració i inclusió de l’alumnat a tots els centres educatius

Tot i que hi ha molts altres àmbits que caldria millorar, amb aquestes mesures el govern portuguès pretén aconseguir que el seu sistema educatiu sigui referent i de qualitat.