“Pas a pas” visita l’Observatori de l’Ebre

L’alumnat del cicle “Pas a Pas” de l’Institut Escola Daniel Mangrané estem fent el projecte interdisciplinar anual sobre el canvi climàtic, els seus efectes i les accions que es poden dur a terme per poder revertir-lo. Dins d’aquest marc el passat divendres 3 de febrer vam fer una visita guiada a l’Observatori de l’Ebre, situat a la veïna població de Roquetes.
Després d’un bonic passeig des de l’escola fins allí per la Via Verda, vam arribar a les instal·lacions centenàries de l’observatori. Un cop feta la benvinguda per part dels tècnics que allí hi treballen ens van acompanyar a visitar les diferents sales i materials en els àmbits de la meteorologia, la sismografia i sobretot l’estudi del vent, eix transversal de la programació anual del nostre centre i molt present en el dia a dia de les nostres terres. Tot això adaptat als diferents nivells del nostre cicle (i5, 1r i 2n).
Vam passar una estona que no oblidarem, ens van explicar fenòmens que desconeixíem i vam poder veure materials i instruments d’última generació. Moltes gràcies per l’esforç de totes i tots els que ho vau fer possible.